Tillbehör till en HCR 2011

Okeido

Aktiv medlem
15 mar 2009
84
0
6
Tja!

Har precis hämtat ut en HCR 2011, och det jag undrar är vad fan är "måsten" att utrusta den med.

Har funderingar på handskydd... Tyvärr kostar ju AC egna skydd mellan 1100-1200 kr känns ganska saftigt tycker jag! Dock kanske man måste ha ett par sådana?

För att kunna köra omkring med en 10 liters plastdunk på bandtunneln behövs en bilettrack för det tror ni? Tänkte när kylaren går där om det blir för varmt för dunken osv...


Sen är det ju helt jävla sjukt att Arctic Cats sida inte funkar för att kolla efter Accessories på Arctic Cat.se har ni hittat en sida som funkar för er?
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Nu har ju iofs HCRn lite aggresivare köl än orginal 8an, men byt till SLPs är väll ett starkt tips. Plus, som du säger, handkåpor. Helt klart värt pengarna.
 

Okeido

Aktiv medlem
15 mar 2009
84
0
6
Tyckte den var jävla aggresiv måste fan nästan ställa om den känns det som... Var ju typ en ledracer som det kändes sist jag körde dock blev det bara 3 mil...

Ja isrivarna kan ju vara bra till våren faktiskt....

Ingen som sattit på några andra märken av Handskydd/handkåpor till sina A/Cs?
 

factory_racing

Välkänd medlem
6 nov 2007
398
0
16
kalix-nyborg
Förstärkare till skenorna i boggien är ett tips att montera. Har gjort det på min HCR. Och hålla lär dom göra nu :) riktigt rejäla förstärkningar måst jag säga.Är arctic-cats egna förstärkare spec till m8or. kan fota och lägga upp bilder så får ni se
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Tja!

och det jag undrar är vad fan är "måsten" att utrusta den med.
Bra att ha är HD-bukskydd, Boggieförstärkare, isrivare, skidorna brukar många byta till SLP PP. Jo arctics hemsida är väl ingen toksucce men, vad skall man göra. Det finns fler trådar på samma tema så leta så hittar du kataloger och nummer mm. HD-Bukskyddet passade dåligt och man fick borra om lite hål men, det fungerar bra. Glöm heller inte bort en offset riser som flyttar fram styret. Helt underbar och ett måste. Körställningen hamnar lätt lite bak annars. M är lite oldstyle och detta ordnar till det till det bättre. Jo, handtagsskydd är också bra och ser fränt ut.
 
Last edited:

Reppa

Välkänd medlem
2 dec 2007
200
0
16
Mbgt
just ja, satte offset risern på min, vart klockrent!! tidigare kunde man inte stå längst fram i fotholkarna utan att ha styret i magen, nu kan man såt hur bra som helst + att balansen i maskinen är underbar.
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
just ja, satte offset risern på min, vart klockrent!! tidigare kunde man inte stå längst fram i fotholkarna utan att ha styret i magen, nu kan man såt hur bra som helst + att balansen i maskinen är underbar.
köpte du din från SMP eller en orginal?