F8 Sno Pro, tips och råd.

Frigge

Medlem
10 jan 2010
28
0
1
Norrbotten
Jag är på jakt efter en motorstark skoter och har tittat lite på F8 Sno Pro årsmodell 2007 och 2008. Jag kör endast efter leder och på isar, så om skotern är tung spelar ingen roll för mig. Ni som har erfarenhet av dessa skotrar, vad är bra och mindre bra med dem. Finns det några typfel som man ska kolla upp?

Tacksam för svar.
 

tullan

Välkänd medlem
1 jan 2000
208
0
16
Jag har ägt en i 3 år och det är den överlägset bästa skoter jag haft/kört. Tung är den bara när man ska lyfta, annars är den fruktansvärt lättkörd efter led...lättgasad och lättsvängd. Ingen vidare boondockingmaskin kanske bredvid spåret men jag körde mest led.

08 kom den med bättre skidor samt 38 mm matta standard så en sån tycker jag du ska satsa på. Den är dessutom mycket snyggare än 07 men det är ju såklart upp till var och en att ha åsikter om :)

Några speciella fel har den inte vad jag vet...drar inte nå rem iaf...och rätt snål på dropparna...men man bör ju ha bytt olja i DD minst varje säsong iaf men jag bytte 2 ggr per vinter. Sen hängde sig armen på oljepumpen så den fick mycket olja ett tag och rök mycket...den kärvade på nåt vis och kan göra det på vissa men jag löste detta med att "spänna ihop" armarna med en lite o-ring så dom följer med varandra.
 

Frigge

Medlem
10 jan 2010
28
0
1
Norrbotten
Tack för dina synpunkter. Det verkar vara en riktigt trevlig ledskoter, jag ska nog fara och titta på en till helgen.