Skillnad mellan F6 före och efter 2007?

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Förutom utseende, vad är de stora skillnaderna mellan dessa modeller? Dvs innan och efter modellbytet.

Min personliga känsla är att den äldre känns mycket elakare och att den nya är mer stabil och lätt körd?
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Ingen av dom är lättkört. Speciellt det gamla F chassiet kräver ganska mkt av sin förare på ledkörning. Lyfter skidorna väldigt mkt.

Medans nya F chassiet är mer stabil på leden, så är den betydligt sämre i lössnö.
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
jag har nog aldrig kört så lättkörd skoter som f-serien -10 ,åt minstone om man bara ska "åka" på den , dom tidigare hadde ju tendenser att inte styra har man läst , å framvagnen gjordes om ... ,men den är tråkigare , slöare , går sämre i snö , fulare , tyngre mm än den legendariska firecaten
 

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Har endast kört nyare firecat på skotervisning, men anser att min 06'a är piggare och känns trevligare att köra.
Skillnader jag vet om är att 07 är fulare (förlåt) och då kom sega j*kla AC med elback.
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
dom var ännu segare än så , först 2009 kom riktig elback å det endast på 800 och 1000 , 600:an har fortfarande en mekanisk back , som dock styrs av en elektrisk knapp ...
 

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Tack för era svar. Jag har inte kört gamla F6:an men vad jag har hört så var den ostabil och gick antingen på mattan eller en skida. När jag postade första inlägget stod jag inför köp av en F-serie så därför blev det den nyare F6:an för att pappa och brosan skulle kunna åka också. Lättkörd och stabil men ändå med krut i. Det va inga problem att få med sig tjejen på en sväng heller.

Jag är extremt nöjd! :D