f6 får ingen soppa? varför?

tonyb006

Välkänd medlem
3 dec 2010
272
0
16
nykarleby finland
har en f6 från 2006 som startar bra och går fint när den är kall! men när den blir varm och jag skall åka iväg så får den för lite soppa och nästan dör! böööar till och är orkeslös! kollade stifterna och dom var vita båda 2 så den får ingen soppa! men varför? den har stått utomhus rätt länge så testade att ha den i varm garage nu över natten och se om den går som den ska imorgon! pumpen pumpade bensinen relativt bra men har inte mätt trycket! har någon annan haft samma problem????
 

Thamart

Välkänd medlem
21 feb 2010
362
0
16
Östmarkum / Docksta
Det var en kille på forumet som skrev om sin SnoPro/f7a.
Där var det Soppaslangen från tanken som hade fått sig ett väck!

Har du varit lös med tanken nått??
 

tonyb006

Välkänd medlem
3 dec 2010
272
0
16
nykarleby finland
skotern gick nästan som normalt efter den varit inomhus en natt. men vet ej om den är som den ska. vid låga varv och när man gasar fullt är det som det skulle vara lite fördröjning.?! men kanske det skall vara så? stiftena var inte vita längre men vet inte om dom skall vara gyllenbruna som på en förgasarmotor.? dom var gråaktiga med lite inslag av vitt. men kanske det är för att stiftena var nya och har inte riktigt hunnit bli inkörda?
 

tonyb006

Välkänd medlem
3 dec 2010
272
0
16
nykarleby finland
nu blev det tvärtom plötsligt! skotern går bra på låga och mellanvarv. men vid fullgas börjar den bubbla och röker svart och drar soppa som faan! stiftena är svarta!!! vad faan är det som händer? någon som varit med om samma sak eller?????????????
 

tonyb006

Välkänd medlem
3 dec 2010
272
0
16
nykarleby finland
har nu bytt stiftena och tändkablarna och tändhattarna! drog igång skotern, lät den gå en stund på tomgång inann jag började gasa den lite mera! poff lät det och den började gå på en cylinder! bytte stift en gång till på vänster sida och drog igång den och varvade den mera och efter en stund gick den på 1 cylinder igen! sen när jag gasade igen började den gå på båda en stund. sen körde jag iväg med den och den bubblade utav helvete. kan inte vara tändningen det är fel på när den tände på båda stifterna! måste vara att den får helvete för mycket soppa! sen när den blev riktit varm och jag gasade ur den så bubblade den på hög varv tills jag släppte gasen och och drog fullt igen! vad kan det vara för fel? spridare som är i oskick? kollade så avgasportarna öppnade och det gjorde dom! så det är inte dom! kan det vara tps:n? tacksam för svar!
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Haha jaha, det tänkte jag aldrig på :D är inte så skoterkunnig men ändå. Har hört att vissa haft problem med insprutning, men vet inte vad som är fel..

Du kan ju ringa eller gå in till någon verkstad och fråga om dom kanske har någon aning om vad det kan vara?

Såg att du hade skrivit att dina stift var typ gråvita, låter ju som den går för snålt då i så fall?
 

tonyb006

Välkänd medlem
3 dec 2010
272
0
16
nykarleby finland
okej! joo dom var vita först, men det var för att fuel railen var frusen så den fick för lite soppa vid högre varv! men nu är det tvärtom! joo köpte skotern från en firma för inte så länge sen och i finland så är dom skyldiga att stå för kostnader ifall skotern får något fel inom ett halvår! så jag tror jag får lämna in den på service snart ifall jag inte hittar felet själv!
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Jaha okej, ja det är ju bara lämna in den så slipper man jävlas själv :) lättast så, men kan förstå att du vill hitta det själv så du kan köra!