arctic cat zrt 800 seg på låga varv!

guzzor

Medlem
4 dec 2010
44
0
1
hej! har precis köpt en arctic cat zrt 800 -95! har aldrig haft nån skoter förut!

tyckte den gick helt ok när jag köpte den! men som sagt så har jag inget att jämföra med!

problemet är att den är helt orkelös på låga varv, men när den får upp varvet så sticker den iväg sjukt bra! den orkar nästan inte köra iväg på 30cm lössnö om man åker 2st på den! men som sagt har man fått upp varven på den så går det grymmt bra! och det går riktigt segt att komma upp till dom varven då den sticker iväg! det är bra komp. har komp testat alla 3 cyl och det är likt på alla 3, har även prövat att höjja 1 hack på nålen, och den gjorde litegrann tror jag, men fortfarande helt orkelös på lågvarv! låter nästan som den bluddrar lite med på mellan varv, enligt tidigare ägare så är det fabriksny stator förstärkt + tändspolar. skulle behöva lite tipps här?
 

guzzor

Medlem
4 dec 2010
44
0
1
nej det har jag inte gjort! skulle vilja ha lite beskrivning på hur en variator fungerar! och har även läst mycket om vikter och fjädrar men vet inte hur en sliten eller ny vikt se rut? måste tillägga att 1 tändstift var blött när jag kollade dom medans dom andra 2 var torra, lite bruna var dom!! har även ett hugg när jag kör i väg! måste varva runt 4000 varv så gör den ett litet hugg
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
den verkar inte gå på alla cylindrar , känn om alla stift/pipor är/blir varma , cylindern med det blöta stiftet kan man misstänka att den inte går på ...
 

guzzor

Medlem
4 dec 2010
44
0
1
har iallafall fått ordning på felet! har gjort rent alla förgasare! tatt isär variatorerna och gjort rent å lagt på lite fett på axelns yttre på variatorn! nu går den helt grymt! varven kommer upp efter nån sekund bara! den reser sig om man står still och gasar fullt på ca 30cm lössnö! undrar faktist på om det är gjort nått med denna skotern för jag vet inte vad orginal munstyckena ska vara men i min sitter det 440?