f6:an dog helt!!

tonyb006

Välkänd medlem
3 dec 2010
272
0
16
nykarleby finland
:stupid:har en f6a som först fick för lite soppa! sen fick den för mycket! tog loss avgasventilerna och putsade dom, satte tillbaka dom knyckte 2 gånger och skotern gick i 2-3 minuter sen när jag gasade på smällde den och rökte svart. sen dog den helt och vägrade starta mera! mycket märkligt! hamnar snart att skick den på service om jag inte hittar felet! nån som har goda råd? får inga felkoder heller!
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
hur vet du att den fick för lite soppa / för mkt ?

om du tar lös slangen från fuelrailen kommer det soppa då¨du drar i snöret ? har du gnista ? uppenbara saker, men tänkte då den är stendöd.
 

tonyb006

Välkänd medlem
3 dec 2010
272
0
16
nykarleby finland
för att när jag var ute och körde så orkade den knappt gå när jag gasade på. och stiftena var nästan vita. tog bort slangen till fuel railen och hade den inomhus med en värmeblåsare som blåste på fuel railen. nästa dag gick den mycket bättre.men sen på höga varv så började den bluddra och stiftena var svarta! och ja det kom bensin ur slangen rätt bra tyckte jag! därför det är så märkligt hur den kan vara stendöd nu plötsligt! för fast den har fått för mycket/för lite soppa har den alltid startat på 2 knycket! men inte längre.?? :hmmmm:
 

tonyb006

Välkänd medlem
3 dec 2010
272
0
16
nykarleby finland
hann inte kolla om jag har gnista. men har ju haft förut. och stiftena är nya. kör med bara 5 mil. men ska kolla spridarna imorgon! tack.