boondocker med bmp-pipa + bmpyrör?

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Blev sugen på skaffa BMP pipa + BMP y-rör.
Behövs Boondocker för detta eller funkar det utan? :hmmmm2: Det är en F7motor från 05. Hittade här på forumet att det funkade att köra utan boondocker med bara singelpipa. Men fungerar det även bra utan även när man har BMP y-rör också?
 

risen

Välkänd medlem
11 jan 2009
190
0
6
Bodbyn
Kan inte tänka mig att du måste ha Boondocker för att köra med det.
Du ändrar ju bara avgasflödet med Pipa och Y-rör.
En Boondocker ställer väl bara om bränsleflödet/trycket och får maskinen att gå snålare eller fetare på olika varvtal.
En annars kan du ju sätta munstycke i soppa slangen för att sänka bränsletrycket.
Är ingen expert på det dära med trimma två takt så hoppas någon annan också kan svara :)
 

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Kan inte tänka mig att du måste ha Boondocker för att köra med det.
Du ändrar ju bara avgasflödet med Pipa och Y-rör.
En Boondocker ställer väl bara om bränsleflödet/trycket och får maskinen att gå snålare eller fetare på olika varvtal.
En annars kan du ju sätta munstycke i soppa slangen för att sänka bränsletrycket.
Är ingen expert på det dära med trimma två takt så hoppas någon annan också kan svara :)
Okej tack för svar :) ingen annan som kört med det här som kan lägga in en komentar?
 

turbonezze

Aktiv medlem
24 sept 2010
94
0
6
Hällefors
en snubbe ringde just o köpte min fuel controller för hans f8 hade värmenypit då han hade bytt pipa och y-rör vid första provkörningen så han kände sig jävligt dumsnål.

Jag hade en dobecks performance, billigare än boondocker. Kostar ca 2000
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
de behövs ingen boondocker , men givetvis går den snålare , pipan och y-rör ger ca 5-7 hk , jag brukar öka effekten mer än så och sänker dessutom bränslet !

en nyare f8 har betydligt mindre att spela på ,dels ger både pipa och y-röret mer effekt och motorn går desutom snålare från början
 

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
körde med speedwerx pipa och y-rör och ppc burk från tikka utan prob..