Arctic cat cross country cat 1977 Någon som vet något?

ConnyWa

Medlem
8 dec 2010
6
0
1
Stockholm
Hej. köpte en skoter av en polare för 1000kr. han visste att det var en arctic cat och inte mer. har lyckats luska ut att det är en cross country cat från 1977 med en
Suzuki motor som har beteckningen AD34L1 och är en vattenkyld 340cc. lyckas inte hitta mer info än att den har byggts i så få som 300-1000 st exemplar och sprängskisser med del nr på, och att det ska vara någon form av tävlings skoter.

är det någon som vet något eller har manual eller info vore det trevligt!
 

elandude

Ny medlem
9 jan 2011
4
0
1
Hej. köpte en skoter av en polare för 1000kr. han visste att det var en arctic cat och inte mer. har lyckats luska ut att det är en cross country cat från 1977 med en
Suzuki motor som har beteckningen AD34L1 och är en vattenkyld 340cc. lyckas inte hitta mer info än att den har byggts i så få som 300-1000 st exemplar och sprängskisser med del nr på, och att det ska vara någon form av tävlings skoter.

är det någon som vet något eller har manual eller info vore det trevligt!
jag har en manual till en sådan maskin, var det någon speciell info du var ute efter? slå en signal, tel 0738164802 /Petrus
 

ConnyWa

Medlem
8 dec 2010
6
0
1
Stockholm
vad trevligt att du har en manual petrus!! är det du som har 4st cross contry cat? kikade lite på retroskoter.com, ringde dig tidigare ikväll men jag kom inte fram. det jag skulle vilja ha reda på är hur många varv lågfarts nålarna ska stå på i grundinställning, vid vilket varv den ska börja driva och vilket reservdels nummer remmen har?
tittar man på duells så står det att 76-77 har samma rem men de har ju två helt olika motorer med olika remmar vad jag kan se här: http://www.brownsleisureworld.com/frame.cgi?url=http://www.brownsleisureworld.com/Parts/SNOWMOBILE/1977/1977CROSSCOUNTRYCAT(0250-114-1977)/ och på duells rem lista står 79an för sig men det är väl en helt annan artic cat.


hur ser manualen ut är den svår att kopiera eller skadar man den om man försöker? förmodligen är det väl över 200 sidor också! Det verkar som att du sitter med the one and only holy cross country bible!:madgrin::bigsmile:

världen vore lite bättre om den fanns i pdf form på nätet! inte mycket men lite!
det är iaf en stor tröst att veta att någon har en!

Man tackar för visat intresse och hjälp!
 

elandude

Ny medlem
9 jan 2011
4
0
1
skotern är byggd för långlopp, orginalremmen heter 0227-024, dock rekomenderar man ersättningsremmen som heter 0227-020 i första hand. Variatorinslaget ska ligga på 5000rpm. Luftskruven ska va på 1.5 varv. /Petrus