lös bränslepump i tanken hcr -11

Okeido

Aktiv medlem
15 mar 2009
84
0
6
Hej

Blev jävla fundersam när jag var ute och körde idag och tankmätaren slutade fungera... så jag öppnade och kollade in i tanken. Ser jag att bränslepumpen eller insugningsgrejjer ligger på själv flötet.

Testar känna efter där nere och hela skiten är ju helt lös! Skall det vara så??
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Slangarna med de tre sugsilarna ligger löst men brukar hålla sig i botten då slangen är rätt hård.
Pumpen ska sitta fast i tankväggen på höger sida.
Sitter pumpen löst så borde det också spruta soppa under huven.
 

Okeido

Aktiv medlem
15 mar 2009
84
0
6
Ok menade de där sugsilarna, fast det är ju väldigt mjuka slangar och den flyter som upp hela tiden och lägger sig på flötet för bränslemätning.

Så de skall ligga läst de där sugsilarna.... Det är ju som en rund grej alla slangar går in i inne i tanken.
 

Okeido

Aktiv medlem
15 mar 2009
84
0
6
Ok menade de där sugsilarna, fast det är ju väldigt mjuka slangar och den flyter som upp hela tiden och lägger sig på flötet för bränslemätning.

Så de skall ligga löst de där sugsilarna.... Det är ju som en rund grej alla slangar går in i inne i tanken.
Det känns som det är ganska stor risk att den "flyter" upp och tar in luft oxå när man har lite soppa :(
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
dom flyter inte upp om det är soppa i dom och slangarna ligger rätt , dom sitter där för att den inte ska ta luft , om skotern lutar (vilket den ofta gör) så stänger silen som tar luft