Artic cat Bear cat WT 4 stroke -04 läcker kylarvatten samt får ett felmeddelande

recklesss

Medlem
9 dec 2010
36
0
1
Ö-vik
Hej
Jag är ny på detta forum och har nu ngr problem med min skoter , det vill samlas lite kylarvätska i en grop bredvid oljefiltret på min bear cat 4 takt! vart kan det komma ifrån ? Gropen det samlas i är i godset som håller i oljefiltret , det går ju in en slang genom hållaren för oljefiltret så jag undrar om det kan komma därifrån men ser ingen läcka. Det läcker inte mycket men det blir kanske runt en halv dl.

Sen imorse kom det upp check engine på instrument panelen men skotern gick lika bra för det och det försvann efter ett tag!? Vad kan det vara ?

Mvh
 

recklesss

Medlem
9 dec 2010
36
0
1
Ö-vik
Ingen som kan veta vad det kan vara för fel då check engine lyser ? Den lyser hela tiden nästan! Kan det ha hänt ngt då jag motortvättade den just innan jag tog fram den för i år?

Mvh Ante
 

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Hej.

Har inget tips angående läkaget. Men har du möjlighet använd forum funktionen för bifoga en bild / bilder om möjligt så kanske andra som är mer kunniga får bättre förståelse av ditt problem.

Du kan mycket väl ha fått in någon funkt i någon kontakt, till exempel för en sensor. Så det går väl kolla lite kontakter efter fukt och dyligt. Men det är bara långsökt... Lättaste hade varit att kolla vilka felkoder som finns så behöver man inte söka överallt.

Lycka till. Trevlig fullvuxen maskin...