lite svårstartad f7-05

joocke_E

Medlem
2 nov 2009
40
0
6
Tja! jag har en f7a som är lite svårstartad när den är varm, startar alltid på tredje rycket när den är kall men när den är varm om man har kört å stänger av den å låter den stå i typ 10 min så får man dra fyra gånger innan den startar.
stänger man bara av den å startar den igen på en gång så startar den direkt.. går helt riktigt för övrigt fin färg på stiften å så...
sitter v force3 på den.. d är väll d enda som är gjort plus wiseco kolvar men d har ju ingen betydelse!

nån som har nån idè? mvh//joocke:ciao:
 
A

axelsson_vpg

Konstig kommentar. De där motorerna ska alltid starta på andra rycket (kall) eller första (varm).
Hmm jaså? Då har jag samma problem som nedanstående... Min startar alltid på 2a, men vid 15-20 så startar den på 3e :S
 

joocke_E

Medlem
2 nov 2009
40
0
6
Konstig kommentar. De där motorerna ska alltid starta på andra rycket (kall) eller första (varm).
jo precis är ju så d ska vara!
Men nu har den skurit iaf pga av att tidigare idiot till ägare som bytt kolvar satt staget till oljepumpen fel..
 

joocke_E

Medlem
2 nov 2009
40
0
6
Tja! lyfter denna tråd igen, nu är den ihopsatt!
MEN problemet kvarstår med startningen när den är varm, gasar man bara lite startar den på första rycket annars får man dra ca 5gånger..
broder min har en mc 800-02 och den är precis likadan han har också v force3 på den bla
men tycker det är konstigt om d skulle vara dom!? ingen som har nån annan ide?

mvh//jocke
 
Last edited: