skum f6a

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Hej gott folk, har äntligen fått till skotern! 04as 600 i 06as 440 chassi. Men har märkt att när man ligger på låga varv "börjar bluddrar" eller jämn gas så dör den, då menar ja dör, precis som om man skulle trycka in dödarn lr liknande, börjar man om så kmr den igång igen! Nån som har nån ide?
den där hänggasbrytar historian fungerar hur? motorn med elhärva sitter i en 440 sno pro.
 

enberg_187

Välkänd medlem
18 sept 2008
346
0
16
Kolla så apv wirarna har rätt mått, men jag skulle tro att du kan behöva justera tps'en låter som de iaf.

Mvh enberg
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Kolla så apv wirarna har rätt mått, men jag skulle tro att du kan behöva justera tps'en låter som de iaf.

Mvh enberg
apv vajrarna är det inte, då dom är kollade flertalet gånger med skjutmått :D
men har funderat lite på tps,en jag också, men det är väl dator som gäller där eller?
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Har ju ingen mätare, å då vi felsökte apv:n så skulle ja låna en för å få felkod, men fanns inte ens en sån kontakt! så måste komplittera elhärva om ja ska in med en sån!
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
en handlare kan kolla upp koderna med sin box , jag skulle dock fixat mätaren som man är mkt hjälpt av , sen ser man ju varven ochså ...
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
mätare för varv, temp timmar mm ska införskaffas! en org mätare har ja ingenstans å montera på ett snyggt sätt enl mig, du har ju samma "skit" så hur ha du gjort?
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
kanske inte så snyggt direkt stins men väl så bra ! :) har sett ngn som fällt in den i torpedväggen ochså , Snopros med efi motorer verkar vara olycksdrabbad kompination vad det gäller skumma fel , (så är min känsla iallalfall) mkt för att folk fuksar med elsystemet , kopplar bort lampor,hantagsvärmare mätare mm ....
nä jag har inte samma "skit" min 800 är en "mod" med enkelt elssytem likt en 440 , inga koder , safelägen osv , vatten temp , egt , motorvarv, (sekundäraxelvarv/fart) ser jag på en digatronen ...
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
som sagt, bra med mätarn, men finns ingenstans där ja tycker den passar! ja med min så vet man ju inte ens helften av elsystemet, men den går sånär som på detta problem.
Får åka förbi handlarn å kolla med deras dator då! Kanske flasha om boxen å, vad är å rekomendera?
 

enberg_187

Välkänd medlem
18 sept 2008
346
0
16
Snopros med efi motorer verkar vara olycksdrabbad kompination vad det gäller skumma fel , (så är min känsla iallalfall) mkt för att folk fuksar med elsystemet , kopplar bort lampor,hantagsvärmare mätare mm
Jo det verkar vila en förbannelse över sno pros med efi motor jag hade mkt strul i början men allt löste sig med en ny elhärva.


Jag har också mätare kanske inte världens snyggaste men bra så man ser vad den varvar och att den inte går varm.

Foto 0064.jpg
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
kanske inte så snyggt direkt stins men väl så bra ! :) har sett ngn som fällt in den i torpedväggen ochså , Snopros med efi motorer verkar vara olycksdrabbad kompination vad det gäller skumma fel , (så är min känsla iallalfall) mkt för att folk fuksar med elsystemet , kopplar bort lampor,hantagsvärmare mätare mm ....
nä jag har inte samma "skit" min 800 är en "mod" med enkelt elssytem likt en 440 , inga koder , safelägen osv , vatten temp , egt , motorvarv, (sekundäraxelvarv/fart) ser jag på en digatronen ...
Nope inte det snyggaste men den här skotern är till för att användas, är inge utställnings ex ! ;)
Metso verkar ha fått till min maskin riktigt bra, vi använder allt från F7 el systemet förutom handtagsvärmare, allt annat används. Har dock bara hunnit 1-max 2mil med den. Blir en spännande vinter ;)