Styrstag F7 -04 tar i oljetanken.

kannringen

Välkänd medlem
28 feb 2010
218
2
16
Örnsköldsvik
Var och skruvade lite ikväll för att se över styrningen på f7:an. Dels har jag haft ett litet häftigt styrglapp men senast jag skulle köra var det totalt omöjligt att svänga åt vänster nästan.

Började med att riva ner del för del och har kommit fram till att diverse kulleder ska bytas ut.

Sen till problemet. Staget mellan styrstången och spindeln som går igenom buken är svängd . Detta medför att styrstaget tar i oljetanken när man svänger . Ska det vara den svängda modellen eller ska jag ha en rak. Uppmärksammande att det är olika art.nr på en 03 jämt emot 04,05,05. Tänkte först att det var felmonterat(upp och ner) men det går inte heller för då är motorn i vägen.

Har googlat efter lite bilder och där är de flesta stagen raka. Tänkte kolla med ni kunniga grabbar innan jag öppnar plånboken.
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Syns det inte på sprängskisser om det skall vara rakt eller ej? Det ser ju ut att vara böjt
 

kannringen

Välkänd medlem
28 feb 2010
218
2
16
Örnsköldsvik
Nej det syns inte på sprängskisserna. Bara och leta reda på ett stag då. Ingen som har ett liggandes?

Vart hittar man styrleder enkelt och billigt? Eftermarknad spelar ingen roll.
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Borde ju gå att kapa bort böjen...hitta ett lämpligt rör att trä utanpå eller en axel inuti och svetsa ihop