Fel på mätare på en 440 sno pro 03

André.k

Medlem
15 dec 2010
8
0
1
Mätaren fungerar fint när man drar igång skotern , men när man varvar över 3000varv så dör mätaren och stängs av.

Är det någon som har en aning om vad problemet är ? eller någon som kanske har ett el-schema?
 
Last edited:

André.k

Medlem
15 dec 2010
8
0
1
Ja , både hel och halvlyset fungerar oavsett hur höga varv motorn är på. Och jag har testat att ställa om satt varvräknaren är på den analoga och hastigheten på den digitala, men de blir ingen skillnad
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
hmm öppna å kolla om de är fukt innanför... om skotern är sänkt i tidigare skede..hade så på min IQ..var bara å torka så funka den igen..
 

André.k

Medlem
15 dec 2010
8
0
1
okej, ja jag kollade men de fanns inge fukt där , det var heltort , så de verkar inte som att de är de

De är gjort en T-korsning vid kontakten , med den gråa kabeln, någon som vet vilken de är ?

Är de samma el-schema till 03 f7 som till sno pro ? för de har samma mätare, då borde väll ett f7 schema fungera just vid den biten ?
 
Last edited:

André.k

Medlem
15 dec 2010
8
0
1
Okej tydligen var T-korsningen för att få km/h..

Men är de någon som har en aning om varför mätaren bara dör ?
Föresten fel av mig , de verkar som att den dör vid 3000 varv, just innan den ska växla ut och börja rulla , alltså då hastighetsmätaren borde röra sig.
 
Last edited: