f7 -03 dör men startar direkt efter på första rycket.

Jameson

Banned
8 sept 2009
102
0
6
DÅ he premierturen avklarats för i år. Skotern har stått ute hela sommaren under plastöverdrag.

Ett skumt fel har dock inträffat två ggr idag. Helt plötsligt, vid full gas tror jag eller nära full gas iaf, sö dör skotern. Precis som om man trycker på dödaren. Dock så startar skotern direkt efter på första eller andra draget. Vad kan vara felet? Ngn som råkat ut för likannde?
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
den borde inte stanna helt då , å även ge felkoder , gasbrytaren (men den brukar inte döda motorn helt) ngt glappt , tändspolen
 

Flesh.

Välkänd medlem
21 aug 2010
158
0
6
Gällivare
hahaha va fan. har exakt samma problem. drog premiären idag, och skotern dog lite random. också en f7 03..
vi måste ha missat nått man ska göra innan premiären. haha.
säkert nödstoppen eller nått som jävlas bara.
 

xit

Välkänd medlem
30 mar 2009
256
0
16
41
Alfta
Hehe, var ute och åkte idag jag med. Träffade på ett gäng där 2st hade F7or, 1 hade precis samma problem som dig. Hans skoter dog random men det var bara att dra igång den så gick den som normalt sen. Han trodde det hela hade med vakum i tanken/motsv att göra.
 

Flesh.

Välkänd medlem
21 aug 2010
158
0
6
Gällivare
ja fan nu när du säger det så innan jag drog från byn så skulle jag kolla soppan, men jag fick inte upp tanklocket, satt som berg. haha garanterat.
ska testa imorrn. tack xit.