F6a går kasst!

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Var och lånade polarens F6 och for ut och körde en sväng. Gick kanonbra efter leden men så fort man viker av leden och åker ut i pudret så börjar den bluddra efter ett tag. Antog att det var huvscoopen som satte igen så jag for hem och tog bort gummit mellan huven och luftburken och tjepade dit en bit meshtyg bara för att testa. Samma problem ändå.... Det är precis som att när det börjar gå tyngre orkar den inte och börjar bluddra. Tar man fart och viker ut i oudret går den bra tills man börjar tappa farten då blir det samma problem.. :hmmmm2: Eftersom jag ska ha den nån dag hade det varit kul om den gick. Någon som vet vad det kan vara? Apv-portarna som fastnat?
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Går den bra på leden så är det inte avgasportarna, varför den går dåligt i pudret är snarare att det blir täppt i huv eller avgassystem av snön
 

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Tror inte att huven täpps igen. Prövade utan gummisaken mellan luftburk och huv. Blev ingen skillnad då, det var precis lika. Det är precis som att när det börjar gå tungt dör den...
 

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Visst kan det väl vara så det är ju trots allt ca 40 cm puder. Men polaren jag körde med hade inte detta problem. Så det kändes inte riktigt heller som det är anledningen :hmmmm2: