Tundercat -93

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Vill se bilder på Thundercat 900 -93. Den första monstret av Thundercat serien.
Är det någon här som har en sådan som kanske kan berätta om dem.
De växer inte på träd precis.
 

Arcticforever

Välkänd medlem
23 dec 2010
120
0
16
Ö-vik
Fanns faktiskt en i skog , en liten by en bit härifrån , innan den hade han faktiskt en 87 års modell wildcat..... Och det finns ju inte ens. Ska kolla om det går att ordna info
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Dom är helt klart rå i desingnen ,,one of its kind!!

Det enda jag vet som är lite extra är att cdi boxen är lite i värsta laget så man kan bränna hål i kolvar vid ledåka lungt tempo (mellanvarv). Dom har för vass tändkurva,, dvs dom förtänder lite för mycket tidigt i registret så dom kan spika men slutvarvskurvan är samma som 96 o 98an . Det är vassaste boxen så Dragracefasrbröder vill ha dom. 96 kom den bästa boxen som har lagom vass tändkurva 96a boxen och 98an är dom 2 bästa boxarna för overallkörning men man kan flytta fram svänghjulet på 93-95orna med tändkil så dom blir säkrae att åka lungt med ,,bara köpa en 2 graders och sätta den bakvägen då är man nog helt safe för spikning eller hetgång vid ledkörning. Problemet med senarelagd tändläge blir dessvärre sämre sluteffekt så man bör nog sopa i en 96a eller 98a box.

Det är tydligen svårt att bestycka /feta bort detta problem men jag har aldrig kommit i kontakt med en sådan box så jag vet inte själv om det är möjligt.

Jag är mycket intresserad av hur dom beter sig .

Hur stora problem är det igentligen?
Typ Duger det att åka på 98 okt för att få bort spikningen/hetgången kan ju tänkas att detta bara är ett USA problem då dom har sämre okt (hoppas)

Om någon har en sådan cdi box är jag intresserad att köpa ......
 

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Det där är vackert... :Cry:

En 93:a Wildcat eller T-cat är bland de vackrare skotrar som gjorts.
Det måste vara trångt under huven på en T-cat. Det är ju inte rymligt på mindre maskinerna.
 

HELLCAT

Välkänd medlem
17 okt 2004
136
0
6
Piteå
www.retroskoter.com
Nä jag vill inte sälja nån av dom

fick just hem nr 2 i söndags och det är ett objekt

att dom inte är lätta att hitta kan jag intyga ,jag hade ute annons på alla skoterforum och även blocket

sökte 1½år innan jag fick napp

jag vet av en thunder 93a men den är i finland nära vasa

de såldes 12 st thunder 93or i svedala nya

vet även om 1st 95a MC i piteå...tror den är mer udda än 93an till och med

och det finns 2st 94or MC i piteå en kan vara till salu

kul att ni också gillar first gen Thundern..

mina polare tyckte jag va knapp i huvudet som inte köpte en 98a eller liknande

dom har ju 1000cc bla bla...dom kunde inte fatta att jag ville ha en 93a..=)
 

HELLCAT

Välkänd medlem
17 okt 2004
136
0
6
Piteå
www.retroskoter.com
Fanns faktiskt en i skog , en liten by en bit härifrån , innan den hade han faktiskt en 87 års modell wildcat..... Och det finns ju inte ens. Ska kolla om det går att ordna info
--------------------------------------------------
du får fixa fram telefon nr till grabbarna som är sugen

antar att du redan fått PM.
 

HELLCAT

Välkänd medlem
17 okt 2004
136
0
6
Piteå
www.retroskoter.com
Förstår att du inte vill sälja. Får du nyss på en till så är jag intresserad att byta bort min 2001a jämnt upp emot en 93a.
--------------------------------
Var en till salu på blocket förra vintern

den som har 94a MCn är med på forumet här... hade kvar PM från han..

men dom e från 2008 så¨den kanske inte finns kvar

dessutom med rasad motor..
 

HELLCAT

Välkänd medlem
17 okt 2004
136
0
6
Piteå
www.retroskoter.com
kan ta lite bilder på min Thunder i morrn

under huven och på vad ni nu vill se?

många tror ju att thundern är samma skoter som Wildcaten

men det stämmer inte alls den har mycke bredare bulkhead

skulle aldrig gå ner en trippel i en wildcat..
 

Grahn

Välkänd medlem
1 jan 2000
456
1
18
44
Norrlänska skogen
Helt klart snyggaste modellen, har själv en wildcat 700 mc -93 som endast har gått 740 mil sedan ny. Å de är ärliga mil, för farsan är de som kört me den och nu brukar frugan köra den någon gång per vinter..
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
En kompis till mig har en 87,a WC 650 så dom finns... är andra dekaler å ev färgsättning på den mot för 88,an.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
ni kan ju inte vanhedra denna tråd, genom att stoppa in bilder på arctic fulaste maskin genom tiderna, samtidigt som ni visar bilder på den snyggaste. skärpning!
 

Byarno

Välkänd medlem
6 mar 2008
674
0
16
46
Piteå
m.facebook.com
Thunder cat -93 är lätt den brutalaste skoter i mina ögon, man var lyrisk över att få se den live första gången då! Fick man tag i en -93/-94 så skulle man inte tveka länge idag...

Fan, de verkar ju finnas en del "thunderfolk" i Piteå ändå! Vi borde dra ihop en Thunderträff... :)