ZRT 600 -98 lämpliga munstycken till förgasare +bredare skidor

arctic#1

Ny medlem
26 dec 2010
4
0
1
1. Jag har letat runt men inte hittat vad jag söker; Har någon verklig erfarenhet av bestyckning /storlek på munstycken till en ZRT 600 -98.
Har läst att en del säger 340, men kan någon som bestyckat en sådan här skoter bekräfta, dementera detta eller skriva vilken storlek som man kan rekommendera?
skriv gärna om du haft en sådan här skoter eller vilken väg du fått storleksrek. ifrån samt vid vilken temp och gärna om det var vid kusten eller i fjällen du körde med den storleken du tycker man ska ha.

2. Har nyligen skaffat denna skoter och letat runt på forum bla. detta.
Har sett att ett flertal personer rek bredare skidor....

Efter att idag kört mer under pudersnön än ovanpå den :smile1: har jag kommit fram till att skidor som bär bättre är ett måste. Kan någon ange från vilken skoter (modell+årsmodell) man kan plocka skidor och bara i princip bulta dit, som är bredare än de som sitter på original på ZRT600 -98.

Känner inte direkt för att köpa fabriksnya skidor, då skotern är för billig för att kosta på en massa nya dyra prylar till. Beg. "bolt on" eller såklart om de inte kostar en förmögenhet kan bra nya skidor vara ett alternativ. Tips emottages tacksamt. Skriv även här om du har egen erfarenhet eller inte.
 

Flesh.

Välkänd medlem
21 aug 2010
158
0
6
Gällivare
hehe så du har tänkt dig att sanera alla former av fritid. min tjej har nämligen en zrt med, hörde med ac här i gve och vart tipsad om att ha 340's bestyckning. och vad jag har förstått så är det bäst att ha det. och som vanligt med zrt är det en massa skruvande och saker som mirakulöst inte fungerar som det ska, va beredd på det. jag har själv inte gjort annat än att skruva sen hon köpte den.

och har du tänkt köra i pudersnö har du valt helt fel skoter. dom bara dyker, 285kg's sänke är vad det är.
men jag ska inte avskräcka dig från att försöka.
 

arctic#1

Ny medlem
26 dec 2010
4
0
1
hehe så du har tänkt dig att sanera alla former av fritid. min tjej har nämligen en zrt med, hörde med ac här i gve och vart tipsad om att ha 340's bestyckning. och vad jag har förstått så är det bäst att ha det. och som vanligt med zrt är det en massa skruvande och saker som mirakulöst inte fungerar som det ska, va beredd på det. jag har själv inte gjort annat än att skruva sen hon köpte den.

och har du tänkt köra i pudersnö har du valt helt fel skoter. dom bara dyker, 285kg's sänke är vad det är.
men jag ska inte avskräcka dig från att försöka.
Ok då ska jag bara plocka ut de som sitter monterade samt kolla stiften och montera in storlek 340.

Ingen som har erfarenhet av skidbyte?
 

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
hehe så du har tänkt dig att sanera alla former av fritid. min tjej har nämligen en zrt med, hörde med ac här i gve och vart tipsad om att ha 340's bestyckning. och vad jag har förstått så är det bäst att ha det. och som vanligt med zrt är det en massa skruvande och saker som mirakulöst inte fungerar som det ska, va beredd på det. jag har själv inte gjort annat än att skruva sen hon köpte den.

och har du tänkt köra i pudersnö har du valt helt fel skoter. dom bara dyker, 285kg's sänke är vad det är.
men jag ska inte avskräcka dig från att försöka.

Couldn't agree more. Hatskotern nr 1 i mitt liv det här.
 

fiskvik3300

Välkänd medlem
5 jan 2006
272
0
16
Fiskvik / Bergsjö
det är en gammal skoter såklart blir de lite skruva! hade en 97'a i två år å jag gillade den skarpt, min va rätt mycke nerdrevad å va fräsch i motor å variatorer(efter ja gått igenom den). hängde på många nyare skotrar me den! är ganska säker på att ja hade 320 i huvud å 35 i lågfart fram testat på ca 60 meter över havet i runt 10-20 minus höll koll på stiften lite då å då för att vara säker. hade även en tvåstegs helix kan ha hetat 55/50 men de är ja osäker på.