Variatorrem M5/7 vad ska man ha?

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
Sprängde en rem idag så måste köpa mig en ny men hittar ingenstans man kan läsa om olika remmar, brukar finnas flera olika med tex olika styvhet,
De ska vara arctic orginal rem 0627-036 men finns de andra?

Har läst att folk som har polaris 600rr kör på arctic rem för att den är tydligen lika bara mycke billigare. sen ska remmen till nyare phazer fyrtakt passa någon som ha koll på de?
Någon som har några remnumer eller länkar?
 
Last edited:

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
någon som har koll på vad cc måttet mellan variatorerna ska vara?
nu när jag lagt på en 0627-036 vill de dra iväg bara man startar den om man lyckas dra igång den ens, vad är felet ?
 

Laaf

Välkänd medlem
25 jan 2010
344
0
16
Närpes, Finland
På min tar man loss den vita plastsaken med shims på, och tar bort och lägger till shims för att justera spänning, färre shims för en färskare rem.
 

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
På min tar man loss den vita plastsaken med shims på, och tar bort och lägger till shims för att justera spänning, färre shims för en färskare rem.
När och hur vet man att den är rätt justerad?
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Sätter jag på en ny rem så justerar jag den enligt ovan sen kör jag in den lungt och fint i ca 5mil för att sedan justera den igen.
jag justerar den alltid så att om matta är upphissad så rör den sig lite då är justeringen perfekt enligt mig (med genomvarm maskin och drivlina)
detta blir cirka 3-6mm ..
 

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
Sätter jag på en ny rem så justerar jag den enligt ovan sen kör jag in den lungt och fint i ca 5mil för att sedan justera den igen.
jag justerar den alltid så att om matta är upphissad så rör den sig lite då är justeringen perfekt enligt mig (med genomvarm maskin och drivlina)
detta blir cirka 3-6mm ..
okey ska göra de någon dag väntar på lite variator saker först.
ska mam sätta dit eller ta bort shimms för att få den att kliva högre?
 

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
Ingen som vet om de finns några olika remmar som passar fast olika styvhet och sånt?