Crossfire 800 -10 problem

jonassi

Medlem
15 okt 2007
22
0
1
Norr
Hej
har nyligen köpt denna skoter och knappt hunnit med nån körning, men nu har jag märkt att den stundtals inte vill gå som den ska.
Svårt att beskriva felet, men vid fullt gaspådrag blir det ibland som den inte vill växla ut helt, eller den stannar på ett varvtal och bara muttrar istället för varva ut helt och skrika ut :/
Sen efter en stund går den normalt igen, och rätt vad det är så blir den likadan igen, och det blir en jevla skillnad.
Skotern är Hcr drevad och omgjord i variatorn, av tidigare ägare om det har nån betydelse.
Ledsen att jag inte kan ge nån bättre beskrivning, är inget mekproffs tyvärr.

Tacksam för all hjälp.
 

Bad_rasta

Medlem
16 feb 2008
34
0
1
Avgasgivaren brukar ju spöka, då ger den fel med bränsle. pröva om du har glapp i kontakten.
 

AlexM

Välkänd medlem
4 okt 2009
552
1
16
Boden
Hör med din ÅF.Du har ju GARANTI!!!!
Har hört att det ska komma en ny mjukvara till ECU:n.
800H.O. brukar kunna spöka på låga varv,som jänkarna säger "bogga".
Då verkar det som att den "kväver" sig själv vid gaspådrag...
Prata med din ÅF,för så där ska det ju inte vara.
Lycka till...
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Hej
har nyligen köpt denna skoter och knappt hunnit med nån körning, men nu har jag märkt att den stundtals inte vill gå som den ska.
Svårt att beskriva felet, men vid fullt gaspådrag blir det ibland som den inte vill växla ut helt, eller den stannar på ett varvtal och bara muttrar istället för varva ut helt och skrika ut :/
Sen efter en stund går den normalt igen, och rätt vad det är så blir den likadan igen, och det blir en jevla skillnad.
Skotern är Hcr drevad och omgjord i variatorn, av tidigare ägare om det har nån betydelse.
Ledsen att jag inte kan ge nån bättre beskrivning, är inget mekproffs tyvärr.

Tacksam för all hjälp.
OK. Ser du något annat som inte fungerar. Tex mätaren. Anledningen till att jag frågar är att likriktaren som ger likström har på vissa maskiner slutat fungera. Om spänningen inte fungerar så fungerar inte spridarna rätt.

Får du några felkoder som du ser på mätaren? Tempmätare och annat skall ge felkoder som du ser på mätaren.

Får du ingen mer info så kan det vara den sk "low end boggen" du känner. Hände mig när man körde länge på låggas och gav järnet. Hände kanske i ett fall av tio. Då kunde man bara ta "nytt tag" så gick den igen.

Hur ofta händer detta och hur länge?
 

jonassi

Medlem
15 okt 2007
22
0
1
Norr
Tror jag hade fått fukt/Vatten i tanken, hällde i waterremover och lite Triboron drivmedelsförstärkare så gick den kanon sen.
Tack för alla tips och svar.