Sabercat 700 -05 skar exakt lika 2 gånger

Volvolarsa

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.546
1
16
Arvidsjaur Sverige
Det som är bytt mellan rasen är
Kolvar
Veven
Vevaxeltätningar
Cylindrarna
Vevlager

Blir inte klok satt ihop den då var allt nytt utom Avgasportarna och insprutningen och varm körde och lufta och allt på tomgång hade väll igång den totalt 30 min i omgångar.. sen far jag ut från garaget och smygkör på låga varv hinner väll 300 m då börjar den misstända och dör sen vart den stum drar in den och river igen och exakt lika jävlat identiskt med gången innan på samma cylinder och allt..
 
K

krickus

Jag har ingen aning om varför den skar. Men när det gäller motorhaverier måste man ta reda varför motorn skrunka, du skjuter bara dig själv i foten med att laga en motor utan att veta VARFÖR den skär.
 

Volvolarsa

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.546
1
16
Arvidsjaur Sverige
Nog vet jag det försöker alltid hitta orsaken men inget satt kvar när jag tog över skruvningen och därför bytte jag alla motordelarna för att vara säker..
den första gången stod den i 2 år innan jag skruvade i den var en annan som rev den så ingen aning.. det jag kunde hitta var att packboxen på pto sidan var bränd och såg inge vidare ut och vevlagret på den sidan oxå var kasst.. har kollat spridarna och dom funkar då som dom ska.. insugsgummina verkar hela och fina..

Det är ju det att den har inte bara nypit den har splittrat kolven på pto sidan.. har kollat på avgasporten oxå och verkar då inte ha tagit i nån stans..

Det skulle ju vara iofs om den "kollade" vevaxeln från bengans inte var kollad utan sne...