Ena förgasaren flödar över! 440Z 94

Johan Rydström

Välkänd medlem
25 feb 2010
114
0
6
Hej.

Den ena förgasaren flödar gärna över på min 440z. Har haft isär och gjort rent den många gånger nu men utan resultat. Den går surt hela tiden när man kör tills den till slut flödar över helt.

Jag har provat blåst i nippeln på förgasaren där bränslet kommer in och sen "stängt" flottören, då tar det stopp. Som det ska.

Vad gör att det flödar över?

Mvh
Johan
 

kviiten

Välkänd medlem
19 okt 2008
162
0
6
vuollerim
kolla så att nålventilen inte står öppen hela tiden.. om den inte stänger så vill det till att flöda över!
 

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
Tjenare! hade samma problem på min formula, tog hem en kompis och kollade i förgasarna med han och då fann vi att huvudmunstyckena var i helt fel storlekar,lågfartsmunstyckena var ju helt fel storlekar där med, så vi for och köpte nya direkt och skruvade in dom, sedan gick den som en klocka!
 

Johan Rydström

Välkänd medlem
25 feb 2010
114
0
6
Jag har rätt munstycken på iaf. De har ju börjar flöda över helt plötsligt.

Mera tips? Bränslepumpens membran som är sönder som gör att den flödar över?
 

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
är inte så kunnig men då hade de väll flöda över på båda? men nålventilen kanske då. Vad är det för modell? eller heter den bara 440z?
 

Johan Rydström

Välkänd medlem
25 feb 2010
114
0
6
Det är en JAG 440Z 1993. Ja bara ena förgasaren flödar över. Flottören är hel, har testat efter konstens alla regler.

Får hem en ny förgasare idag eller imorgon, eller ny och ny, begagnad! Så vi får se om det löser problemet. Annars kanske felet sitter i pumpen? Nå membran som är trasigt?