XF/M styrglapp

AlexM

Välkänd medlem
4 okt 2009
552
1
16
Boden
Lagringen till styrstången på våra kära XF/M-maskiner är gjort i plast vilket gör att styrstången blir "sladdrig".
Det finns ett billetblock med en mässingsbussning att köpa.
Men går den att köpa i Sverige eller måste man beställa från bd-x???

Tacksam för svar.
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Har för mig jag sett dessa på blocket tidigare men nu hittar jag ingen.
Annars funkar det bra att beställa direkt från dom.
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
vet inte exakt hur de ser ut på xf/m men redan på min f7 -03 så åtgärdade jag det direkt när jag köpte den , planade av plasöverfallet sen är det fortfarnade glappfritt ...
 

peer

Välkänd medlem
31 maj 2009
178
0
6
Saxdalen
vet inte exakt hur de ser ut på xf/m men redan på min f7 -03 så åtgärdade jag det direkt när jag köpte den , planade av plasöverfallet sen är det fortfarnade glappfritt ...
kan du utveckla det där lite kanske... har funderat över nån enkel lösning på det där irriterande glappet.
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Går väl inte att utveckla så mycket mera eller?
Kolla på skotern så förstår du.
Plastöverfallen sitter runt styrstolpen och lagrar denna. Lite tajtare där så minskar glappet.
 

peer

Välkänd medlem
31 maj 2009
178
0
6
Saxdalen
Går väl inte att utveckla så mycket mera eller?
Kolla på skotern så förstår du.
Plastöverfallen sitter runt styrstolpen och lagrar denna. Lite tajtare där så minskar glappet.
jo det förstår väl jag också... men det var just "planade av plastöverfallet" som jag tänkte på
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
jag slipade det mot en fil , mätta med skjutmått vad det försvann , speedwerx har ju en stång som har bättre toleranser i hela justeringen som känns lite skramlig std , där kanske man tar alla flugor i en smäll
 

AlexM

Välkänd medlem
4 okt 2009
552
1
16
Boden
Tack för alla svar.
Man kanske svarvar sig en egen bussning eller så låter man det bero till sommarn...
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Jag har gjort som odysse på min f6,a å det vart en jäkla skillnad iaf. inget sladder längre.
 

Mockan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
Luleå

är de nr 7 ni pratar om?

en polare la en bricka mellan 4an och 5an på den här bilden och sa att de gjorde stor skillnad.