mountain cat 800 EFI går konstigt? ?

svarvarm

Välkänd medlem
7 okt 2010
276
2
16
Malmberget
Hallå!

Har en mountain cat 800 EFI -03 som jag skaffat nyligt, och som jag kört 2 gånger.
När jag körde in den nya remmen så körde jag drygt 3 mil, och dagen efter när jag körde igen så började den gå dåligt. Till en början gick den bra men sedan efter ett par kilometer led då jag skulle ut i snön och kyla den och jag gav lite mer gas så dog den istället av och gick ner i varv:afraid:. Stundvis kunde jag köra med ganska högt gaspådrag men sedan gick den ner på tomgång. Till slut så dog den i en uppförsbacke och gick inte att starta. När vi sedan började bogsera den och dra den ett par meter så testade jag dra igång den och den startade direkt. Sen gick den ett par hundra meter utan problem tills den stod på gården. Har inte startat sen dess.

Vad kan det bero på att den strejkade? funderade om det fanns någon funktion som ströp motorn då den gick varm? Men å andra sidan så började problemen då jag körde i djup snö.. temp mätaren har börjat lysa vid 2 tillfällen men endast då jag parkerat skotern och inte under färd..​