F7 sno pro matta

Flesh.

Välkänd medlem
21 aug 2010
158
0
6
Gällivare
höll på att gå igenom boggien idag och såg till min förbannelse att det är dags för en ny matta till f7 sno pro 03.

så kan nån hjälpa mig vad jag ska köpa för nått, och delning etc,
är väl ute efter en 44"

tips, länkar, råd om byte, eferanheter, allt dvs.

(satt och sökte trådar med det va en djungel) :cry:
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Satsa på den som UmeRogga länka. Den har fått bra kritik från dom som använder den i staterna. Har själv beställt den mattan från samma ställe, tog ca 6dar att få den till Sverige och kostade hälften så mycket som i Sverige, även fast jag åkte på tull.
 

kannringen

Välkänd medlem
28 feb 2010
218
2
16
Örnsköldsvik
Har beställt den mattan som länkades till. Vi är uppe i 6 veckor nu sen vi beställde. Tack och lov har paketet kommit till Malmö nu iaf. Hade läst bara bra kritik emot Kensports men i vårat fall har frakten tagit en jävla tid med snigelpost kostade dock bara 60dollar för två mattor och två par skidor.
 

Flesh.

Välkänd medlem
21 aug 2010
158
0
6
Gällivare
haha trollet försökte vara smart. men det gick åt h-vete. haha

men tack ska ni ha grabbar. blir nog att man beställer en sån :)
 

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Har beställt den mattan som länkades till. Vi är uppe i 6 veckor nu sen vi beställde. Tack och lov har paketet kommit till Malmö nu iaf. Hade läst bara bra kritik emot Kensports men i vårat fall har frakten tagit en jävla tid med snigelpost kostade dock bara 60dollar för två mattor och två par skidor.
Det är nog inte Kensports fel att frakten tagit tid. Snigelpostpaketen är galet tröga ibland.
 

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
sugen som bara den jag med på den dära. 3100 för en matta är inte dyrt precis + allt det andra. men hittade denna matta dock bara bild men känns som den borde paddla på rätt bra? nån som vet vilken det är?

140.jpg
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Attack 20 matta. Sitter på Snopro 440 -05 --> Passar inte på F7an om du inte byter till M-serie drivhjul på 3" delning och kapar av non-slipen på drivhjulen. Gjorde det ingreppet på min F6a. Fick även kapa lite i gummi klossarna längst fram på skenorna för att dom tog i lite grann när boggien fjädra ihop.
 

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Delning är 2.52
Det finns dock dåligt med 44 mattor till firecat. Dom alternativ du har är att antingen kapa ner en vanlig matta eller köpa en matta från en Sno Pro 440.

Om du väljer en från 440 måste det vara till en -04
Annar Får du byta drivhjul till 3.0

Billigast om du ska köpa nytt är från usa, typ denna.
http://www.kenssports.com/eshopprod_cat_1930-15502_product_793651.135x128x17_Sno_Cross.htm
Lånar tråden lite. Måste man maila denna firma och snacka me dom för att få hem den till sverige? Klickade in sverige på hemsidan men då stod det att dom inte skickade hit. Någon som beställt som vet?