Max varv F6 EXT samt skum tripmätare.

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Vad ska en F6,a varva? Min bryter på 7800-8000 och det går snabbt upp di. Tycker den känns "Skum" efter ett kolvbyte. Svårt att sätta fingret på vad, men det är precis som att den varvar ur direkt. den går bra osv. Sen funderar jag på om det är nåt skumt med min tripmätare. Tycker milen bara ramlar iväg så fort man åkt. Åkte en sväng ikväll med lite polare upp på ett berg å grilla sen hem inget lek eller dyligt å då hade vi åkt 2 mil enligt skotern men i själva verket kanske det är max 1 mil totalt. Är det nån mer som upplevt detta?
 

Fire_Dude

Välkänd medlem
26 mar 2007
434
0
16
Glommersträsk
Kan den vara drevad om från orginal? då brukar väl mätarn visa lite fel eftersom det blir en annan utväxling ( rätta mig om jag har fel ) Är väl likadant om man byter drivhjul.
 

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Kan den vara drevad om från orginal? då brukar väl mätarn visa lite fel eftersom det blir en annan utväxling ( rätta mig om jag har fel ) Är väl likadant om man byter drivhjul.
Nerdrevning påverkar inte mätaren eftersom den mäter på drivaxeln. Däremot påverkar storleken på drivhjulen.
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Du kanske har sånt j'vla klös i din maskin så det bara spinner så det blir det dubbla du kör ;) närå, men det är nog som 'Trollet23' det lät ganska vettigt :)
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Skotern är helt original, är det som är det skumma... Fast det kanske har nåt med att det spinner å göra då, dock tycker man ju inte att sträckan borde bli mer än det dubbla än den verkligen är? Ingen som vet vad den ska varva som max?