Inkörning 800 e-tec hur funkar det för er?

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
har hunnit averka några mil på min nu,har väll kört rätt hårt emellan åt,upplever den som rätt så slö och ligger man på lite och pumpar på gasen så vill den dö ut,svarar ej på gasen..och ibland upplevde jag även att den fyrtakta!?

Någon som har varit med om samma sak?
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
har hunnit averka några mil på min nu,har väll kört rätt hårt emellan åt,upplever den som rätt så slö och ligger man på lite och pumpar på gasen så vill den dö ut,svarar ej på gasen..och ibland upplevde jag även att den fyrtakta!?

Någon som har varit med om samma sak?
Helt normalt under inkörningen, det släpper efter 80L bensin. Min böar och fräser och spottar för fulla muggar nu. Men min 600 E-Tec gjorde lika ifjol. Polarna som körde nya 800 E-Tec ifjol betedde sig lika.
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Helt normalt under inkörningen, det släpper efter 80L bensin. Min böar och fräser och spottar för fulla muggar nu. Men min 600 E-Tec gjorde lika ifjol. Polarna som körde nya 800 E-Tec ifjol betedde sig lika.
på förra årets 800 e-tec var inkörningsperioden 120L, men kanske det är mindre i år.
Den börjar ju stegvis gå hårdare och hårdare, så var det med min 800 e-tec -11 iaf.
 

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Tack det va skömt att höra,tyckte den gick lite väl dåligt ja..får man något meddelande i diplayen när inkörnings tiden är över?
 

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Tack det va skömt att höra,tyckte den gick lite väl dåligt ja..får man något meddelande i diplayen när inkörnings tiden är över?
Det kommer att stå "Om tio sekunder brinner chippet av, håll hårt i styret"

Skämt åsido så kan bara verkstan kolla med BUDS. Det står inget i displayen.
 

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Min smällde och poffade väldigt mycket, främst när man var snabb av och på med gasen. Finns en vevaxelgivare som ska känna av för snabb acceleration av veven, tror det berodde mycket på den. Klickade ner klickersen till 1an för att få lite motstånd, försvann i stort sett helt då.
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
på förra årets 800 e-tec var inkörningsperioden 120L, men kanske det är mindre i år.
Den börjar ju stegvis gå hårdare och hårdare, så var det med min 800 e-tec -11 iaf.
Det är 80L iår. Satt en lapp på styret vid leverans. Själv har man 15L kvar att köra på inkörningen.
 

FreddeL

Välkänd medlem
1 jan 2000
386
0
16
Har kört 30 mil med min tycker den går riktigt bra , kännde inga konstigheter i dag körde 5 mil , tidigare har den haft lite hyss för sig, har skruvarna på läge 1 då varvar den 7900-8000 , känns ändå rapp fast man har dom på läge 1 , tycker dom brukar bli lite sega på tidigare skotrar då man klickar ner.