Ställa in oljepump

_crille_

Aktiv medlem
21 okt 2007
58
0
1
Brunflo
Tjena undrar ur markeringarna ska vara på oljepumpen? maskinen är en mxz 600 -00. Skriv så utförligt som möjligt!!


Dom som tänker skriva "sök!" kan leta upp en en stor sten och gömma sig under den:). För jag har redan sökt efter info i timmar utan att bli klokare


Mvh/ Crille
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
När du trycker på gasen så att vajerslacket försvinner ska märkningarna stå mot varandra.
 

Emmmis

Välkänd medlem
5 jan 2013
213
1
16
Bollnäs
Svarar på ett gammalt inlägg. Enligt ski doo verkstan ska man ställa in pumpen som "snödräparn" skriver.
Min fråga blir då. Efter som vajern har ett litet glapp innan spjälen rör sej kommer markeringen på pumparmen hamna under markeringen vid helt släppt gas och när man gasar och spjället börjar röra sej kommer markeringen på armen och markeringen på pumphuset att vara i linje med varandra. Har jag uppfattat det rätt då..?
 

Emmmis

Välkänd medlem
5 jan 2013
213
1
16
Bollnäs
Finns det ingen som har några synpunkter på detta.
Tycker att min drar lite för mycket olja
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Finns det ingen som har några synpunkter på detta.
Tycker att min drar lite för mycket olja
Hur mycket drar din i % då? Låg oljeförbrukning generarar ju rena rama digerdöden på nyare skotrar som tillverkarna tror ska gå på lite olja.
 

Mxz670

Välkänd medlem
10 okt 2007
610
1
16
Re: Sv: Ställa in oljepump

Hur många % olja pratar du om när du säger att låg oljeförbrukning är rena rama digerdöden för nyare skotrar?

Hur mycket drar din i % då? Låg oljeförbrukning generarar ju rena rama digerdöden på nyare skotrar som tillverkarna tror ska gå på lite olja.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Min ligger på 5-5,5 % enligt verkstan skulle den ligga på 3-3,5%
Tjosan 5,5% ja då är det på tok för mycket om du inte håller full gas från stat till mål:) Ställ om pumpen helt klart, ställ av lite åt gången och håll koll förbrukningen.

. Förbrukningen är ju helt ber på hur hårt man gasar just den tank man mäter på. Drar maskinen 2% vid lugn körning så drar den garanterat 3% vid hård körning och det är perfekt.


På vissa nyare modeller ex Polaris 2011-13 som ex så är vissa ställda så dem drar bara 1.1,5% :tsk: Det går helt enkelt inte i längden vilket också ägarna bittert får erfara nu efter några mil :tsk:
 

Mxz670

Välkänd medlem
10 okt 2007
610
1
16
Justerade in min skidoo xrs 800r -10. Vid mätning nu senast drog den vid blandad körning 2,8% olja och 2,3 liter bensin per mil.

Tjosan 5,5% ja då är det på tok för mycket om du inte håller full gas från stat till mål:) Ställ om pumpen helt klart, ställ av lite åt gången och håll koll förbrukningen.

. Förbrukningen är ju helt ber på hur hårt man gasar just den tank man mäter på. Drar maskinen 2% vid lugn körning så drar den garanterat 3% vid hård körning och det är perfekt.


På vissa nyare modeller ex Polaris 2011-13 som ex så är vissa ställda så dem drar bara 1.1,5% :tsk: Det går helt enkelt inte i längden vilket också ägarna bittert får erfara nu efter några mil :tsk:
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
På din pump ska sträcket närmast punkten stå mot andra strecket, inte det första strecket alltså. Sen när märkningen når punkten ger den fullt.