Mach 1 som drar mängder soppa och olja!

Klintan

Medlem
2 jan 2012
6
0
1
Karlstad
Hej! Jag skulle behöva lite hjälp! Jag har köpt en Mach 1 -95 som jag testade lite nu när jag var upp till Funäsdalen på nyår. Men jag hade tankat så jag hade halv tank. Innan lyste även oljelampan så jag fyllde på en liter olja. Efter 3 mil var både bränsle och olja slut igen! Skotern går ändå riktigt bra och luktar eller ryker inget nämvärt. Men hur kan den sluka såna mängder bränsle och olja??! Den har gått ca 935 mil och är till synes mycket välskött!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Sluta pumpgasa så sänker du säkert förbrukningen med nästan hälften.
Prova det till nästa gång och se om du märker någon skillnad.
 

Jeppolito

Medlem
6 dec 2011
20
0
1
Tierp
Om du sänkt en liter olja på 3 mil låter det klart som något är galet, jag hade en formula z med 583a i och tussa runt lite på förra vintern. Den hade wiren till oljepumpen hakat sig på då styret var förhöjt onödigt mycket, då drog den något liknande. Slå en kik vettja
 
E

eMe181

15L körde jag själv upp på 1 timme vettefan måste börja chilla på gasen :S
 

Klintan

Medlem
2 jan 2012
6
0
1
Karlstad
Sluta pumpgasa så sänker du säkert förbrukningen med nästan hälften.
Prova det till nästa gång och se om du märker någon skillnad.
Pumpgasa var precis vad jag gjorde större delen av färden eftersom jag låg bakom en skoter med släp så kunde jag kanppt hålla dragläge utan å komma ikapp direkt!
 

Klintan

Medlem
2 jan 2012
6
0
1
Karlstad
Om du sänkt en liter olja på 3 mil låter det klart som något är galet, jag hade en formula z med 583a i och tussa runt lite på förra vintern. Den hade wiren till oljepumpen hakat sig på då styret var förhöjt onödigt mycket, då drog den något liknande. Slå en kik vettja
Är det en wire som följer med när man gasar? Som ger mer olja ju med förgasarna öppnar?