mxz x 800 -06 får ingen bränsle!

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Hej!

Som sagt skoter får inte bränsle, stiften är snus torra.
Det jag felsökt och gjort är, bytt bränslepump, bytt förgasare kollat slangar från och till bränslepumpen.

Tycker det verkar som slangen som går från blocket till bränslepumpen som ska (som jag fattat de) tack vare kompressionen från vevhuset göra så det blir fart på pumpen.
Men tycker de inte verkar vara varken tryck eller sug i den slangen när man drar runt motorn?

Har idag även rivit toppen och cylindrarna. Kolvar, ringar cylindrar rubbet såg bra ut, veven kändes inget glapp i vevstakarna.

Min tanke är att det kasnke är vevhuspackningen som läcker?
Någon kunning där ute som kan hjälpa mig med ideer?

Mvh//Ronny
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Har du kopplat den på rätt då du har en anslutning en litenbit rakt ovanför oljepumpen, och det är bara för att ventilera detta utrymme så det ska kunna komma ner olja. Sen har du en anslutning närmare magnapullen och det är denna som ska gå till soppapumpen, du kan prova blåsa i slangen och det ska gå lätt för det är rakt in till vevhuset.
Men får du fortfarande ingen reaktion på den slangen så kolla reedsen, annars prova fyll upp tanken, tänkte om slangen har gått an inuti tanken.
 

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Ja det är rätt slang kopplad till pumpen!
Har köpt nya Vforce3 reeds som dom ska vara OK.

Har nyligen slagit i 20 liter i den så den ska vara så gott som fulltankad.
Ska testa låna en mätare av grannen imorgon och kolla så det blir vaccum i slangen, för de ska de väl bli när man drar runt motorn?
 

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Det ska vara en puls i slangen, så en vaccummätare ska slå fram och tillbaka när du drar runt motorn.
Har du ingen puls så är det troligt att du har läckage i vevhuset.
 

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Har idag testat med en vaccum mätare, när jag drog runt motorn så åkte mätaren upp sen ner fort. inget pulserande!

Är det läckage då eller ska det vara så?

Mvh//Ronny