Ski-Doo Freeride 2012

Per L

Medlem
19 sept 2004
8
0
1
Vilhelmina
Det har sålts 241 Freeride under hösten enligt regstatestik från Snöfo, kom med någon feedback på hur dom fungerar.
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Sjukt skön skoter som känns extremt rejäl. Känns betydligt rejälare än t.ex en kompis pro rmk -12. drar lite soppa vid lugn körning redan nu under inkörningen. Dämpningen är värkligen påkostad. jag är än så länge sjukt nöjd med den efter 30 mil. Känner av lite både på gott och ont att den har lite bredare framvagn än vad min förra summit hadde.
 

nils_daniel

Medlem
23 mar 2008
16
0
1
Hur mycke svårare/tyngre är freeriden att bryta omkull och skråköra med jämfört med summiten med smalaste framvagnen? Har en summit 600 e-tec med smalframvagnen och gillar den skarpt men vill ha mer av allt, mer motor, grövre dämpning och ev mer matta. Dela gärna med er ni som har erfarenheter från summit och freeride.
 

Mikelee72

Medlem
3 mar 2011
30
0
1
Hagfors
Hur mycke svårare/tyngre är freeriden att bryta omkull och skråköra med jämfört med summiten med smalaste framvagnen? Har en summit 600 e-tec med smalframvagnen och gillar den skarpt men vill ha mer av allt, mer motor, grövre dämpning och ev mer matta. Dela gärna med er ni som har erfarenheter från summit och freeride.
Går mkt lättare att bryta omkull sen jag tog bort staget till kränghämmaren, snabbfäste, gick på 30 sek. :)
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
jo det blir bättre av det. du kan även ställa ner dämparna mjukare och slaka balataremen ett steg så du får mindre skidtryck men tycker ändå min förra rev summit med smalframvagnen var mycket lättare att bryta ner eller då kan man inte kalla det bryta ner då är det bara å titta åt det håll du vill så lägger skotern ner sej själv =)