backproblem, rev 550

warg ignberg

Medlem
6 jan 2012
10
0
1
skellefteå
Tjejen har en rev 550 -08 som fick tuppjuck i helgen..
Den kan inte bestämma sig för om den ska ha i frammen eller backen, den står bara och skiftar fram och tillbaka. Trodde först på fukt i knappen, men efter att vi tillslut provade min knapp och den fortfarande var likadan så uteslöt vi att felet var där. När vi drar ur kontaktstycket så går den som den ska, fast då har vi ju ingen back.
Är de någon som vart med eller hört nått om de här så är ja grymt tacksam för svar!
Mvh/robin
 

nasholm82

Välkänd medlem
16 mar 2010
170
1
6
Lappstockholm
Har du bytt knapp och det blev inge bättre men om du drar isär kabelstycket på mitten av styret så funkar det?
Då har du förmodligen kortis på kabeln som går från knappen till kontaktstycket eller mot en annan gjord kabel. Om jag inte minns fel så är det gjord styrd.
Kolla på anslutningen i knappen vilken kabel som ger kontakt när du trycker och sen mäter du kablarna på styret och se så du inte har nått fel där. är det OK så är det bara att fortsätta att spåra kabeln för back efter fel.
Lycka till.
Hittar du ingen så hör av dig med typ och årsmod ska kan jag kolla på kopplingsschema hur det ser ut.
 

warg ignberg

Medlem
6 jan 2012
10
0
1
skellefteå
Å tack så mycke! jo vi prova byta hela klumpen med alla knappar osv.. när vi drog ut kontaktstycket från knappen så funkar de..Vi här varit och mätt i kablarna och de uppe vid styret utan resultat.. de är en mxz rev 550 -08
Kan du fixa koplingschema osv vore ja tacksam för de!
 

warg ignberg

Medlem
6 jan 2012
10
0
1
skellefteå
fick låna hem en CDI_box idag och prova om de var den som var felet.
körde in den i garaget med kontaktstycket utdraget så den gick köra framåt i all afall... koplade in den (hela) CDI:n och startade den, den gick! både back och fram! satt tillbaka den gamla, den går även med den!!!? går in för att hämta en hjälm för att provköra.. kommer ut och startar den, så gar den inte igen :( sätter dit den (hela) CDI:n för att prova.. går inte med den heller... känns som vi kan utesluta den då :) som tur är för den är dyr!!! skulle haft ett elchema nu så man kan se hur alla kablar är dragna..