Motorlampa blinkar 600sdi,

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
tjenare har gjort en tråd tidigare om detta men nu äre panik ska sälja skotern snarast så varför blinkar motorlampan? kan man släcka den på eget vis? är det tempgivaren som är sönder? den blinkar direkt man slår på tändninegn (trycker på RER knappen)

OCH om ni säger att jag ska lämna in den på verkstad så har jag gjort det 3-4 gånger men dem gör aldrig nått på den dem öppnar bara huven och kollar om nån kabel har lossnat men det har dem gjort nu 3-4 ggr utan att dem hittat och så kolla dem med datan så stog det typ : för hög.bblabalalbla kommer inte ihåg riktigt,

visst finns det två givare som skickar ut felkoder? den på toppen och den i ljuddämparn?
 

dude

Välkänd medlem
3 nov 2010
920
1
16
norrbotten
menar du den dära gula motorn som blinkar hela tiden<?? då är det nån givare som e paj, säkert avgasgivaren skulle ja tro
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Ta lös all plast(för att komma åt), se över alla kontakter (sitter under mätarna) Dra ut , spraya med kontaktspray och tryck tillbaka.

Sitter även en givare på den inre luftburken. Kolla även så jorden sitter mot chassit och inte med en bricka emellan (så var det på min)
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
det är ju fint att göra så, men vet nån om man kan göra det?
Det hoppas och tror jag att du inte kommer få svar på här.
Forumet handlar om hur man löser problemen. Inte hur vi ska fuska förbi dom så att nästa stackare får problem. Felsök eller sälj och berätta om felet är det enda rätta.
 

Sebbemagnusson

Välkänd medlem
2 dec 2008
348
0
16
Östersund
Det hoppas och tror jag att du inte kommer få svar på här.
Forumet handlar om hur man löser problemen. Inte hur vi ska fuska förbi dom så att nästa stackare får problem. Felsök eller sälj och berätta om felet är det enda rätta.
+1

Ingen vill köpa en skoter som föregående ägare slarvat med alt. gömt problemen.