Ja orkar inte mer, hjälp mig..

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
Alltså nu har ja servat mina dämpare på REVen, har kämpat 2 jävla kvällar att få tibax dom (ca 30cm rum per sida av skotern att ligga å skruva på och världens sämsta verktyg :) :) :) :) )

NU fick ja äntligen fast dom, men herrejävlar då ja åkte å testa så var den "v-formade armen" där båda boggiedämparna sitter fast, typ i mitten fel väg (tror jag, kan inte tänka mig annars varför de skulle va så???) kan de bli så ? För de gnuggade i under, den va typ 3-5 cm längre ner än nåt annat i boggien å de tog i mattan som fan.. Kan man ens få den fel väg? Skall man fästa främre eller bakre först? å övre eller nedre skruven.. måste man flytta på nåt då de är nyservade dämpare???

Ja är fan sämst på att skruva, men har nu iaf gjort ett tappert försök att fixa detta, å de är nog tammefan sista gången ja skruvar själv.. :D

Har inte orkat skruva bort dom ännu för nu e ju boggien full me snö, ska se om ja orkar mig ut mera ikväll... Börjar fan snart gråta.. :mad2:
 

426h

Välkänd medlem
19 dec 2011
343
5
18
Inte så lätt att förstå vad du gjort. En bild kanske?
 

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
efter lite lugnande har ja funnit felet, men får bara se om vi får de fixat nudå.. Glömde bara bort att vinkla ner fästet.. hah doh..
 

Patrik E

Välkänd medlem
12 feb 2008
380
1
16
Lossa på bakfjädrarna först.
sätt fast centern först och sen den bakre.
 

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
De e fixat.. :) de va bara klossen som båda bakre dämparna är fastsätta i som var i fel läge..