Speedtech på 800

tobbe345

Medlem
31 okt 2010
36
0
1
Måste man justera något på luft, bränsle på en 800 08 xp om man monterar en speedtechburk?
 

tobbe345

Medlem
31 okt 2010
36
0
1
Varför jag frågar tycker att den inte svarar direkt på gasen med den monterad, och när jag monterade tillbaka original så tyckte jag det vart bättre.
 

LynxRe_Palmen

Välkänd medlem
11 okt 2009
158
0
6
Hassela
Det är för att man tappar effekt med speedtechs slutburkar.. jag hade en re600 -08 förr som jag monterade speedtech slutburk på och jag upplevde skotern slö så åkte och bänkade den och det visade sig att jag tappade 8-10hk med speedtech slutburken.. så mitt råd är att köra med orginal burken..
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Det är för att man tappar effekt med speedtechs slutburkar.. jag hade en re600 -08 förr som jag monterade speedtech slutburk på och jag upplevde skotern slö så åkte och bänkade den och det visade sig att jag tappade 8-10hk med speedtech slutburken.. så mitt råd är att köra med orginal burken..

Äntligen!!!
Bevisat en gång för alla att slutburkar är värdelösa...Och jätte bra verkar dom andra burkarna vara i blocket anonsen som garanterar ingen effektförlust men dom skriver inget om effektvinns så varför ska man köpa en sådan?

Lägg pengarna på ett variatorkott eller en högkops topp så får du mycket bättre effekt och du stör inga skidåkare eller fiskare som går och klagar så dom tar bort skoterlederna och gör förbud av alla fjäll...