600rs -08 kolvar, Wiseco,original eller snopro vilka är bäst?

pallsnowski

Medlem
6 feb 2010
36
0
1
Luleå
Tjena , är det någon som vet vilka kolvar man helst ska byta till? Och vilken storlek dom har? är det samma i vilken 600ho motor som helst?

Själv har jag hört lite olika från alla håll och kanter endel säger snopro är bra och endel säger att wiseco är absolut bäst. Nån som prövat snopro och wiseco?

tack på förhand för hjälpen!:ciao:
 

pallsnowski

Medlem
6 feb 2010
36
0
1
Luleå
Du tror inte på wiseco ? funderade på att pröva, har du prövat?, nää det är lugnt på den fronten. vet du vad det är för dimension på kolvarna är det 72.00?
 
A

axelsson_vpg

Du tror inte på wiseco ? funderade på att pröva, har du prövat?, nää det är lugnt på den fronten. vet du vad det är för dimension på kolvarna är det 72.00?

Kör inte wiseco.. På min f7a lossnade stiftet som håller i kolvringarna så hela skiten skar fullständigt.. De har hänt flera ja vet.

Kör snopro lr orginal fast de är ju förbannat stor skilldnad i pris på dom 2 så personligen hade ja tagit snopro vs 700kr styck
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Finns det snopro till RSmotorerna?? Hittar inte dessa i listorna på duells hemsida
 

Perra.S

Aktiv medlem
2 nov 2010
50
0
1
Kör inte wiseco.. På min f7a lossnade stiftet som håller i kolvringarna så hela skiten skar fullständigt.. De har hänt flera ja vet.

Kör snopro lr orginal fast de är ju förbannat stor skilldnad i pris på dom 2 så personligen hade ja tagit snopro vs 700kr styck
Hände samma i min yamaha 125cc med wiseco-kolv, ren skit är vad de säljer
 

Tompis

Välkänd medlem
6 mar 2011
146
0
6
Örarna
Okej. Då hade jag rätt egentligen. :) Ska man köpa nya original eller kan man använda de gamla igen? Sorry att jag kapar tråden. :p
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Kör aldrig med beggade knaster då dessa kan ha tappat spänsten, slutade olyckligt för en polare men totalskrotad cylinder då knastret släppte!!
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Hmm alltså väl på plats kan väl de inte spela någon roll vilket knaster man har? Jag körde då med snopro knastret i F7an.
Problemet är att Snopros knaster inte är lika spänstiga som original.. om du nångång har möjlighet så känn gärna på ett original vs ett snopro.. då kommer du förstå vad vi menar!

Att använda beggade knaster är som att skita utan att torka sig efteråt.. en jävla dum ide :D
 

markkus

Välkänd medlem
5 feb 2005
184
0
6
Vet nån om BRP originalknaster passar på Wisecos kolvar på 800 PTEK?

Mvh
 

pallsnowski

Medlem
6 feb 2010
36
0
1
Luleå
tack för alla bra svar, Beställde snopro kolvar idag. Fick dom för 550:-/st ;) Och jo jag vet spänsten på snopro knastren är kassa, så kommer köra på original:) Hörde även som ni säger att wiseco är rena skräpet! så det kastar jag i tunnan som sverker! ;D jaja Tack iaf för svaren!
 

GG 28

Välkänd medlem
23 aug 2008
318
0
16
Om du har möjlighet så väg kolvarna innan du skruvar i dom,fick ett par kolvar från Sno pro som det skilde 4 gram.