44 matta tar i tunneln rev -04

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
49
Matfors
Vet att det skrivits om detta i andra trådar men jag blir fasen inte klok på det i alla fall. För vissa verkar det som det fungerar utan problem och för andra går det inte lika smidigt. Har köpt en ny 44 matta och en beggad axeln med 8t nonslip hjul. Det borde ju funka tipp topp kan man tycka. Men nu har jag tagit bort alla plastskydden i tunneln och ändå tar den i ytterst lite längst fram just ovanför främre kylelementet. Går det inte ha en 44 på en rev????
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Låter stört.. man moterar ju 51mm med 8T drivhjul...

Din boggie är inte krokig eller nå fästen sprucken så den farit fram?
 

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Jag åkte då 44mm på en 04a förra vintern utan problem.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
49
Matfors
Felet hittat. Jag provade tidigare att flytta främre boggie infästningen, borrade ett nytt hål för att få bättre viktförskjutning. Det lirade inte bra mot nonslip och 44 matta. Så felet var min modifiering. Man lär sig varje dag... :)
 

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
49
Matfors
Hehe bra jobbat du hittade! :D
Klantigt att jag inte tänkte på det bara. Fungerade bra med org hjulen som inte var nonslip. Men nonslipen låg inte alls bra i mattan med boggien monterad så. Synd på sätt och vis för jag gillade hur det betedde sig, gick till och med få lite res på en renegade... :)
 

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
49
Matfors
Reviderar min tidigare analys, har visat sig att det är drivhjulen som har fel delning. Det här låter ju skitklantigt, men jag köpte en komplett axel med hjul på från en kille på blocket. 2.52 delning sa han att det var. Så jag har inte tänkt att det skulle vara felet, men med de hjulen så kliver ju de över klackarna i mattan tillslut för att sedan hoppa tillbaka och fungera bra ett tag innan det felar igen. Så nån som vill köpa en axel med nonslip 2,86? :)