Byta olja från en sorts olja till en annan..

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
Tjaa! När jag köpte min skoter för denna vinter tänkte jag int på vad det var för olja i den och undrar nu om man kan blanda olika oljor? Tack i förväg. :)
 

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
jag blandade iaf Nestes och Castrols full syntetic olja på REV 06.. Fungerade utmärkt, men de bör vara samma syntet om man blandar..
 

Fraggen

Aktiv medlem
30 sept 2007
90
0
6
Gällivare
Ja, alla oljor på marknaden är blandbara med varann. En tumregel är dock vid en blandning så blir det den sämre oljans klassning som gäller.
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Har då bytt mellan olika oljefabrikat genom åren och det har ALDRIG varit nåt problem med det. Brukade köra så att det var ganska lite kvar av oljan i behållaren innan jag fyllde den nya. Om det nu spelar nån roll,tror knappast det.
 

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
jag blandade iaf Nestes och Castrols full syntetic olja på REV 06.. Fungerade utmärkt, men de bör vara samma syntet om man blandar..
Okej. Jag hade nämligen hört från en kompis att det spelar roll, men men.. borda int spela roll tycker man Tack
 

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
Har då bytt mellan olika oljefabrikat genom åren och det har ALDRIG varit nåt problem med det. Brukade köra så att det var ganska lite kvar av oljan i behållaren innan jag fyllde den nya. Om det nu spelar nån roll,tror knappast det.
Okej Tack :) hade bara hört talas om att man int ska blanda.. :)