600RS -08 tappar effekt när den blir varm

Koggen

Välkänd medlem
29 jul 2007
186
9
18
Oviken
Tjena!

Har en 600RS som tappar effekt när den blir varm!
Varmkör den först å efter typ 10min när motorn jobbat ett tag börjar den tappa effekt när den belastas... Först trodde jag det var variatorerna men eftersom de bara händer då den är varm uteslöt jag det. Sen eftersom jag upptäckte det när skotern gick på rullen så tänkte jag att de va avluftningsslangen alla haft problem med men den har jag pluggat.
Nån som har några tankar eller funderingar eller vidare frågor!?
Vet verkligen inte vad ja kan göra mer..

Med vänlig hälsning,
Christopher
 

axL_

Välkänd medlem
3 nov 2006
336
0
16
Råneå
På en kompis rs så hade hela slangen i tanken spruckit och lösts upp, och då dog den på rullen
 

Koggen

Välkänd medlem
29 jul 2007
186
9
18
Oviken
Åfan! Men tror du de kan ha nåt med bränslet att göra eftersom de bara händer när motorn blir varm och belastas? För den går kanon bra när den är kall.. Sj har jag ingen aning så jag är tacksam för alla frågor, tips å svar!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Vad kör du med för rem?
Kan det inte va problemet jag hade med min 770 att den varvade rätt och gick på rullen hur fint som hells när remmen var kall. När remen är varm så tappade den ca 400-500 varv och var inte alls lika rulle vänlig.
Men nu när jag justrerat variatorerna för varm rem så går det åka hur länge man vill på rulle.
 

Koggen

Välkänd medlem
29 jul 2007
186
9
18
Oviken
Kör på 377:an! Alltid gjort då den håller enligt mig riktigt bra! Nästan 300mil på samma rem nu vilket känns bra. Men nu har den börjat blivit dålig. Vore verkligen gött om felet är så lätt löst som du tror! Ska införskaffa ny rem i veckan. Men de kan även hända om ja kör led, typ gasar upp till typ 80 å sänker ner till 30 å ska gasa igen då orkar den inte. Eller orkar gör den väl.. Men de e långt ifrån samma klipp..
 

Koggen

Välkänd medlem
29 jul 2007
186
9
18
Oviken
Har justerat remmen lite hela tiden på sekundären utan nån större skillnad.. Men tack ändå! Fortsätt komma med förslag!