Diablo v-kit till summit 600 e-tec 146"

Diablo Racing

Välkänd medlem
4 jan 2011
570
3
16
Boden
Nu är det testat och fungerar kanon. Nu är jag part i målet men det var en häftig upplevelse med 600 summiten i dag.

19-49 alt 21-49 drevning.

För den som är intereserad så kör jag med pengarna till baka garanti om det inte lever upp till förväntningarna.

070-34 778 34 Christian
 

Rickard.l

Medlem
29 jan 2012
14
0
1
Byske
Okej. Verkar nämligen som att skotern har en tendens att äta rem.. Remmen började remsa efter ca 20 mil! Tror du ett kit skulle ha någon effekt även för remslitaget?
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Är fortfarande väldigt sugen på ett kitt till min freeride så är det pngarna tillbaka garanti på det kittet med?

En kompis är ute efter kitt till sin lynx x-trim 600 e-tec så fungerar detta kitt på en eller har du något kitt för dom också?
 

Diablo Racing

Välkänd medlem
4 jan 2011
570
3
16
Boden
Okej. Verkar nämligen som att skotern har en tendens att äta rem.. Remmen började remsa efter ca 20 mil! Tror du ett kit skulle ha någon effekt även för remslitaget?
Remslitage betyder i 9 av 10 fall, slir. Det kan ju orsakas av olika fel. Tidigare år av xp 600 e-tec är ju inte känd för att ta rem, som sin större kusin gjorde i fjol. Med ett väl fungerande kit så ska remmen hålla betydligt längre än 20 mil.

Jag har nu kollat lite vilken helix och fjäder som sitter i din maskin och jag ska åter komma till dig om det går att använda. summit 600 e-tec har en 41-45 och den fungerar kanon med min primär lösning!
 

Diablo Racing

Välkänd medlem
4 jan 2011
570
3
16
Boden
Är fortfarande väldigt sugen på ett kitt till min freeride så är det pngarna tillbaka garanti på det kittet med?

En kompis är ute efter kitt till sin lynx x-trim 600 e-tec så fungerar detta kitt på en eller har du något kitt för dom också?
Ska ta reda på lite mer om Lynxen. Sek upsättning och drev. Ska i närtid ta mig an 600 e-tec gade BCX. Med olika vikt combinationer på armen, click # och fjäder i primären så fungerar det mot det mesta som finns där bak inom vissa gränser!
 

ruskselelommen

Aktiv medlem
8 okt 2007
94
0
6
har köpt ut å monterat 2 st....snacka om ny maskin. monterade även till min freeride....går int bli mer nöjd
 

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Aha finns detta till FR137 då?
Jag kör med det på min 137. Det är utvecklat till en 137 och funkar kanon.
Jag vill ha både hög topphastighet och bra respons och detta kit levererar :)
Grundsetupen funkar kanon men Christian har en suverän support om du vill finlira då det finns många olika sätt att kalibrera.
Jag åker 24/45 drevning och det går att smyga runt mellan träden, det matar kanon genom hela registret och har en backshift som är helt suverän. att den dessutom har en toppfart som piskar en kort 800 är ju ett plus:)

Lite dyrare än andra kit men du får ju en hel del prylar och suverän support.
Kittet inehåller Specialramper, båda fjädrarna, en grym specialhelix och nya viktarmar med helt annan möjlighet att kalibrera.

PS. Christian har en backcountry (137) och en Freeride(146)
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Jag kör med det på min 137. Det är utvecklat till en 137 och funkar kanon.
Jag vill ha både hög topphastighet och bra respons och detta kit levererar :)
Grundsetupen funkar kanon men Christian har en suverän support om du vill finlira då det finns många olika sätt att kalibrera.
Jag åker 24/45 drevning och det går att smyga runt mellan träden, det matar kanon genom hela registret och har en backshift som är helt suverän. att den dessutom har en toppfart som piskar en kort 800 är ju ett plus:)

Lite dyrare än andra kit men du får ju en hel del prylar och suverän support.
Kittet inehåller Specialramper, båda fjädrarna, en grym specialhelix och nya viktarmar med helt annan möjlighet att kalibrera.

PS. Christian har en backcountry (137) och en Freeride(146)
Tror du just sålde ett kit åt honom.
Vad kostar kalaset och är det Diablo som är Christian?
 

Diablo Racing

Välkänd medlem
4 jan 2011
570
3
16
Boden
Kolla gärna in på våran Facebook BergdahlLundbergRacing

Face book gillade inte ordet "Diablo"

Trond fick start # 666 för ett par år sen på sin Prostock 1000 ski-doo, och det rullade vidare efter att folk började kalla hans maskin för "Diablo".

-07 så hade jag och Trond två Team. När vi körde gräs drag körde vi som "Diablo" och på asfalt "Team40". -07 så vann vi alla gräs tävlingar i prostock som gick i Scandinavinen(7st) och vi tog SM guld och EM silver på asfalt(rödlyckta! i finalen på Gardemoen), i final alla 6 tävlingar med 4 1a platser.

Vi började känna varandra redan -95 då jag var med och byggde en 4cyl 1042cc(2x521) rotax motor till Tronds is dragster. -00 Tog han sig till finalen på World series of ice drag i Apelton Wi Usa. Trond vann finalen men blev diskade 30 min efter finalen efter att Dunnigan racing la in en protest där dom menade att Trond hade tjustartat! Många stora namn Som Paul Mc Lead(union bay racing nu mer MRE), Freedy(supertuner) Kliets mf menar att det var skandal! "they took the vin form you"

-01 var vi tillbaka på World series, då i Oconto Falls Wi. Jag, Trond och Peter Lyrén. Trond körde detta år Olav Aeens v4 800 open mod släde. Minnen för livet kan jag säga. träffade alla stora och kända drag racers som Bellman racing, Dunnigan, Tood Serra, Craig Murtchbank, Union bay racing(Paul Mc Leod) med flera. Vi fick bo hos Tim Magnins föräldrar endast 200m från banan. Tim har vunnit WS i OM 800 ett par gånger det senaste åren. kanon kille som fixade allt som vi behövde. Att få träffa och bo med Olav Aeen och Dave tryggstad gjorde inte saken sämmre. Att få vara med och snacka "clutching" med dessa två över ett par öl där vi bodde har varit väldigt läro rikt.

Christian Bergdahl
 

APPE

Medlem
1 jan 2000
40
1
8
Boden
har nu åkt en stund med diablos variatorkit på min bc 800 e-tec -12 o det funkar kanon ....
Bättre klipp från start och ett enormt drag på mellan registret och över 25 km/h högre toppfart o detta med två enorma fördelar kalla variatorer och lägre bränsleförbrukning .
Tyckte ändå att den gick bra före men nu är det sån skillnad så man inte kan tro det.... det måste upplevas
 

Diablo Racing

Välkänd medlem
4 jan 2011
570
3
16
Boden
Nordisk mästare i drag race stock 800! Fredrik Svenns Wasa finland blev mästare med sin -10 XRS 800 p-tec i dag med vårat trail kit till 800 e-tec.