Trapper 500 -88, elschema? ELler bild på nåns Trapper/Nordik?

Amarace

Ny medlem
15 sept 2009
2
0
1
Som rubriken, finns det någon snäll själ som har ett elschema till en Trapper 500 -88? Eller som kan knäppa lite bilder på hur det ska se ut bland kablarna under huven, så jag ser hur det är original.

Problemet är att den reglerar inte spänningen = på tomgång har jag lyse, lite gas så far dom åt skogen. Och det ser ut som ett råttbo, nån har varit o lekt bland kablarna.
Den regulator som sitter där har två gula kablar, en röd och en svart. Den röda går till en skarv och sedan in i ett av kontaktstyckena (finns två kontaktstycken), dom gula går till varsin skarv där det fortsätter i 3 gula vardera, svart är jord.
Vad gör dom kablarna, varför en röd, två gula? Är den röda likriktning och dom gula är en in och en ut? Och att det då regleras på både gul och röd, eller är röd in och dom gula är bägge två ut?

Fick tag på en regulator som ska vara universal, en gul kabel och en svart (jord), man ska bara koppla in den innan förbrukare, men det regleras inte med den heller. Tycker det var konstigt den ska kopplas parallelt bara, inte en in och en ut samt jord.

Det gör det ju inte enklare att alla kablar är gula heller.

Den har haft startmotor men den är bortplockad liksom batteriet.
 

gasgustav

Medlem
7 mar 2011
19
0
1
ser att tråden är gammal men...fick du ordning på elen?
Jag har komplett elschema till trapper 500 GL och E(med elstart) -88 så du vet!!
tommy