Glapp/elfel summit 800r

Nalta

Välkänd medlem
27 jan 2011
357
0
16
Var ute och körde igår, efter halva dan när jag slog av skotern i max 1 min och sedan skulle starta var den stendöd.

Började bogsera och böka och råka tippa med skotern, provade då dra igång den och se på fan den starta och gick i några minuter till den dog igen. Det var precis som att någon slog av den på stoppen.

Hur fungerar stoppknappen? Är det vid bryten krets eller vid sluten som skotern är på? Har provat båda med knipsad kabel.

Vad är vanligt att det börjar glappa på dessa motorer?

Mvh
 

Nalta

Välkänd medlem
27 jan 2011
357
0
16
det kan vara reglaget på vä handtaget eller kolla så inte kablarna är nötta eller klämda runt styrhöjaren
hur kollar man reglaget?
ok ska kolla kablarna vid styrhöjaren. försökte även kolla så att tändkablarna satt ordentligt men var svårt att se i mörkret.
 

niilsson

Välkänd medlem
9 aug 2011
498
0
16
uppe i norr
Vad sitter det för stift i den? Är det vanliga b9es? Eller är det special till 800r? Är det vanliga stift ska du ha br9es eller br9eya, för annars kan stiften störa ut boxen. Så alltså inga b9es.
 

Nalta

Välkänd medlem
27 jan 2011
357
0
16
Vad sitter det för stift i den? Är det vanliga b9es? Eller är det special till 800r? Är det vanliga stift ska du ha br9es eller br9eya, för annars kan stiften störa ut boxen. Så alltså inga b9es.
br9ecs sitter det, tror det står det i boken också
 

mediapimp

Välkänd medlem
21 okt 2010
260
0
16
jag har lite samma problem med min, jag har inte hittat felet än men den fungerar klockrent när jag tar isär kontakten till lyset i styret.

jag tror att det är kortis någonstans i styret men har inte orkat felsöka så mkt då den faktiskt funkar, dock utan lyse =)