Styrhöjare Freeride 137 2012 ?

Mikelee72

Medlem
3 mar 2011
30
0
1
Hagfors
Behöver en högre styrhöjare till min Freeride -12, tror ej att BRP har nån än för det styret (fatbar?) det är iaf grövre...
Tips någon, 200mm skulle va lagom tror jag.
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Ska du på med en 205mm (BRP standard som passar) så måste du byta bromslang. Och nytt för i år är att det är rör närmast bromsen. Har inte kollat pris på slangen/röret, men det blir en dyr historia..
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
jag har bytt till en fly höjjare på min freeride mins inte hur hög den är men är 2cm längre än original.

Det finns gott om bromsslang och kablar mm så du kan höjja utan problem så det behöver inte alls bli dyrt
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
jag har bytt till en fly höjjare på min freeride mins inte hur hög den är men är 2cm längre än original.

Det finns gott om bromsslang och kablar mm så du kan höjja utan problem så det behöver inte alls bli dyrt
Enligt min handlare är det kortare bromsslang på 137". På Summit XP samt Freeride 146" och 154" -12 så behöver man inte byta slang..

Det sitter ju 130mm orginal, du har höjt med 2cm till 150mm.. Lägg på 50mm till.. Räcker det då?
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Tror nästan det finns fler höjjare som har fatbar än utan så köp en fatbar höjjar t.ex fly på en gång utan adapptrar.

Jasså är det kortare slangar på 137" jag har en 146 och den räcker bromsslanger gott och väl iaf. Jag vågar inte säga om det räcker till 5cm till men jag kan ta nån bild nästa gång jag är i garaget så får ni se hur det ser ut.

Jag vet inte om jag ska sälja org höjaren kan vara bra att ha vid försäljning men ge mej ett bud så får det avgöra =)
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Var tvungen att kolla BRP Parts.. Det är samma bromsslang på alla Freeride. Dock en annan på Summit SP (alla modeller) Så det borde gå bra att kränga på en 205mm höjare på vilken Freeride som helst. Någon som gjort det och kan bekräfta att det går utan att köpa längre slang?
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Om det nu stämmer att min är 150mm och jag är 190cm lång behöver du verkligen en som är 5cm till? jag kan stå med rak rygg raka ben och armar så högre än så blir det bara klumpigt eller?