RMK Assault -11 Tvekar/dör??

roppin_96

Välkänd medlem
26 nov 2012
308
3
18
Luleå
www.youtube.com
Precis köpt en rmk assault 800 -11 orange madness
den har gått 140mil nu och ja känner att ibland klipper den, "bööar" så måste jag släppa gasen och börja om. Har nån nå svar på hur ja fixar detta??

Sen nå ännu värre! Idag hände de 3 gånger att de kommer ett litet rassel ljud och att dne därefter "böööar" och fyrtaktar plus att motorlampan blinkar och så kommer de upp "DET" i displayen!! Ja startar om skotern och allt är normalt igen. Detta hände alltså 3 gånger idag.

Hjälp tack!
 

martinohman

Välkänd medlem
25 dec 2010
340
0
16
luleå
Kör 98okt och fick upp felkod 524007 2 idag, ska tydligen vara nått med bränslet, hur vet man om man har räty plugg i?
 

roppin_96

Välkänd medlem
26 nov 2012
308
3
18
Luleå
www.youtube.com
Hurfasiken får jag fram felkoder?! allt jag vet är att de står "dET" men vill gärna få tydligare information, haha. så hur kan man läsa felkoder hemma??
 

roppin_96

Välkänd medlem
26 nov 2012
308
3
18
Luleå
www.youtube.com
detta måste ske MEDANS motorlampan blinkar va??? den lagrar inte koderna så ja kan gå ut nu och se eller? måst ja vänta tills den slår in i "dET" läget igen för att se vafan de är för kod?
 
A

AssaultRMK

Du får inte stänga av skoter.
Dvs motorlampan måste ha blinkat någongång under den tid du har igång skotern.
Så innan du stänger av den nästa gång så håll inne bromsen och tryck på SEL tills felkoden kommer fram, det tar typ 4-5 tryckningar på knappen.
 
Reactions: Barre
A

AssaultRMK

Felkoderna hittar du i handboken.
Bara för att du får en felkod på något så behöver det inte betyda att just den komponenten är trasig, det kan lika gärna vara någon kabel till den komponenten eller liknande. Men det är iallafall en hjälp på traven.
 
Reactions: Barre

roppin_96

Välkänd medlem
26 nov 2012
308
3
18
Luleå
www.youtube.com
Sen när ja fått siffrorna då? måste ja googla på dom då eller hur ska ja få reda på exakt vad felet är??

Sen domdär klippen ja får då och då och måste ta om gasen, va kan de vara??
 
Reactions: harne
E

ejwbegysv

Ett standardfel på 11:eek:rna är att en kabel till ena spridaren ligger och nöter på något och börjar då jorda.. jag fick nya spridare pga av detta och på -12:eek:rna och nyare finns det ett skydd på den kabeln..

Kan vara värt att kolla..
 
E

ejwbegysv

Ett standardfel.. beter sig underligt ibland då den ligger och jordar spridaren.. bara ett tips..

Det bästa du kan göra är att inte gasa fullgas.. kör max 50% så spar du på remmar och soppa och sånt.. bara ett tips...
 

larso

Aktiv medlem
14 aug 2012
88
0
6
Fick fram en felkod

ERROR 1353 står de... vafan betyder de??
Knock Level Cylinder 2 (PTO)

Felkoden borde vara en siffra till. Exempelvis 1353 0 eller 16.
Där 0 är Maximum Detonation Correction Limit Reached och 16 är Knock Above Critical Level