Tog den skada?

Diversion

Välkänd medlem
19 sept 2004
177
0
16
Har en Vmax 600 XT -96. Igår så var jag ute och körde, träffade en bekant och stannade för att prata. När jag skulle iväg startade den som vanligt men vägrade dra, som om den inte hade någon ork. Om man gav gas så liksom storknaden den med ett bröl.

Stängde av direkt och när jag öppnade huven så såg jag till min fasa att expansionskärlet skallrat loss och att det var tomt på kylarvatten. Sedan upptäckte jag att vänster motorfäste var borta (Bulten och gummikudden låg bredvid) Jag har haft den på verkstad för ett par veckor sedan.

När jag skruvat fast eländet och fyllt på med kylarvatten kunde jag köra hem. Kan den ha varit nära att värmenypa? (Måste påpeka att kanske max en halvliter gick in i systemet så det verkade inte ha varit helt tomt heller) Jag märkte alltså inget förrän jag stannade och när det gäller motorfästet så har jag kört ca. 30 mil sedan verkstaden utan att märka något onormalt.

Idag när jag skulle ut så märkte jag att den fyrtaktade på låga varv(runt 4500-6000) när man accelererar men sedan drar den jämnt och fint upp till maxvarv. Kan detta ha påverkats av gårdagens äventyr? Bör tilläga att det var ovanligt varmt idag, ca +8.