Boggiedämpare Venture

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Kan man svarva schims till bakre boggiedämparen mellan klickern och fjädern om man vill ha den hårdare lr är det en galen idé så skriv en rad är ni schyst. :rolleyes:
 

Ranchn

Välkänd medlem
22 feb 2005
372
0
16
Holmsund / Hällnäs
Jag har samam fundering eller inte...

Hur som helst så tycker jag att min 500 XL -00 är för mjuk i boggin. Den vill liksom säcka ihop när jag sätter mig på den.

Vilka dämparalternativ finns det?
 

MRBLOMMEN

Välkänd medlem
11 dec 2005
158
0
6
41
Hammerdal
japp..

Jag gorde så på min skidoo funkade skit bra svarvade till en distans som var 1cm tjock och då vart den på det mjukaste som den va på det hårdaste förut... om ni fattar vad jag menar...
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Det värkar vara venturens största problem med för mjuk dämpare, när man tittar på skotern ser den hög och bra ut och sen närman sätter sej på säckar den ihop o värre är det när man åker två på den så endera blir det att svarva en distan lr köpa en öhlinare för 6400:-.
 

Ranchn

Välkänd medlem
22 feb 2005
372
0
16
Holmsund / Hällnäs
Någon som har en srpängskiss där de kan rita in var denna distans skall vara och hur stor den skall vara

På förhand tack :)


jammen600 skrev:
Det värkar vara venturens största problem med för mjuk dämpare, när man tittar på skotern ser den hög och bra ut och sen närman sätter sej på säckar den ihop o värre är det när man åker två på den så endera blir det att svarva en distan lr köpa en öhlinare för 6400:-.
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Kan man lungnt säga att det är årets trådlyft, jo man sätter ett en distans mellan fjädern och fjäderstoppet
så man kompremerar fjädern och då blir den hårdare men det är bara en nöd lösning själv köpte jag en fjäder till en yamaha viking och det blev kalas även med två på som den var menad att klara av,
viking fjädern är både styvare och längre så en sån rekomenderar jag men passa garnityret när ni pular med
fjädern ha riktiga fjäderkompremerare inget biltema skit som viker sej.