ang. förvärmning av förgasare

indy500

Aktiv medlem
1 jan 2000
66
0
6
43
Mora
Har lite funderingar på förvärmningen på min Xtc 700 -98. Jag brukar alltid ha förvärmningen på, men hur gör ni? Är det vid någon viss temperatur som man ska slå av den? :confused:

Förr gjorde jag bort mig...slog av värmningen å j-klar vad den började dricka soppa!! Slog på den nästa dag och en markant förbättring av bensinkontot! :p

I Love my tripple!! :D
 
E

ejwbegysv

På min Rotax 800 så ska den vara på OFF när det är varmare än +5 grader... Har dock inte märkt någon skillnad i bensinförbrukning som du skriver..
 

snoken

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
Enligt min instruktionsbok skall den vara OFF när temperaturen är över 0 grader.
 

indy500

Aktiv medlem
1 jan 2000
66
0
6
43
Mora
Tack

Man får tacka för svaren! Men vad händer om man inte gör ovanstående (slå av vice versa). Kan det bli ånglås som på gammskotrarna? :rolleyes:
 

Heimdall

Medlem
1 jan 2000
46
0
1
Bollstabruk
indy500 skrev:
Man får tacka för svaren! Men vad händer om man inte gör ovanstående (slå av vice versa). Kan det bli ånglås som på gammskotrarna? :rolleyes:
Jag kör med min förvärmare avstängd. Har aldrig haft nåra problem. Min handlare sa att det är bara vid riktigt kallt väder man behöver ha den på. Han tyckte också att hans SRX gick bättre med värmarna avslagna.
Borde bli ånglås mycket lättare när du har den på. Min startade lättare när den var varm efter att jag stängt av värmarna.