Mountain Lite

nalle

Medlem
15 mar 2005
14
0
1
Kramfors
Tjena i sommarvärmen.
Jag hittade en Yamaha Mountain Lite på nätet, såg väldigt intressant ut. Är det någon som har erfarenhet av en sådan. Vilka svaga punkter har denna maskin? Hur är den i lössnö?
Det är en 500cc motor. Hur många hk är den på? Finns det dubbeldynor att få tag på till denna maskin?
Ha de// Nalle.
 

ockelbo8000

Välkänd medlem
1 jan 2000
718
0
16
37
Södra Prästholm, Råneå
nalle skrev:
Tjena i sommarvärmen.
Jag hittade en Yamaha Mountain Lite på nätet, såg väldigt intressant ut. Är det någon som har erfarenhet av en sådan. Vilka svaga punkter har denna maskin? Hur är den i lössnö?
Det är en 500cc motor. Hur många hk är den på? Finns det dubbeldynor att få tag på till denna maskin?
Ha de// Nalle.
motorn är en fläktkyld 480, samma som i venture XL, kanske något annorlunda i förgasare, vet inte riktigt. Så slänger du på en dubbeldyna har du i princip en sportig Venture XL.
 

nalle

Medlem
15 mar 2005
14
0
1
Kramfors
Lysande.

Då gäller det att få tag på en dubbeldyna bara. Låter som om det skulle vara en skaplig maskin. Jag får lov att ringa och anmäla mitt intresse.
Nalle.
 

jeNSI

Aktiv medlem
26 feb 2005
96
0
6
kiruna
jaghar haft en och hade problem med att den tog stift var 5:e mil.. jobbigt var det men annars är den fin att köra..
 

DrMuGG

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
Jag har haft min mountain lite två vintar nu och jag har bara positiva saker att säga om den. !
 
Senast redigerad av en moderator: