vad ska jag göra??

Tano

Medlem
30 jan 2005
8
0
1
Kom inte på nån bättre rubrik.
Jag har en v-max xtc 600 som jag funderar på att sälja till vinter och byta upp mig till en 700, eller köpa nåt trim till den.
så jag undrar vad som skulle vara bästa pipor, variatorkitt?
och vad kostar pipor, variatorkitt elelr annant?


kommer kunna få ihop ca 16000kr den här sommaren å kanske får mellan 25-30000 för skotern alltså ca 45000kr så kanske köper ny eller ska jag vänta ännu en sommar å få ihop några tusen till, men då skjunker ju v-max lite i pris så vet inte vad jag ska göra ge gjärna tips..
 

the trasher

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
satsa inte på nå trim till den du har iaf, bättre att isåfall mixtra med variatorn så den blir rappare.
ska du ha mer pulver så tycker jag det är bättre att sälja och köpa något annat.
 

Leif

Välkänd medlem
1 jan 2000
142
0
6
Du står inför ett dilemma.
Jag skulle inte tveka, Jag skulle byta grejerna i motorn för att få mer snurr på maskin. Om maskinen i övrigt är i bra skick.

700 cylindrar passar rakt av på den motorn. Köp portade sådana.
En planad topp på de och ett set pipor så har du ca 140-150 hk. Då blir det drag i maskineriet.
Pipor hittade jag på denna annons:
http://www.blocket.se/view/5231243.htm?caller=nbl_s&l=0&c=1&city=4

Variatorkit till det är ett ABSOLUT måste. Fanns visst också i den annonsen.
Men allt som allt så landar du på ca 10-12 000:-
Får du en bättre maskin med lika mycket effekt för dom pengarna om du byter bort din? Du avgör själv.

Hållbarhet? jag har kört ca 400 mil med min SX och senare SXR med samma trim. Jag köpte en omgång cylindrar och kolvar som jag la på hyllan "utifall att" men dom har jag inte behövt plocka ner.
Nu åker jag 4-takt och turbo så mina färdigportade "reserv-cylindrar" och kolvar bara ligger.
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Tano skrev:
Kom inte på nån bättre rubrik.
Jag har en v-max xtc 600 som jag funderar på att sälja till vinter och byta upp mig till en 700, eller köpa nåt trim till den.
så jag undrar vad som skulle vara bästa pipor, variatorkitt?
och vad kostar pipor, variatorkitt elelr annant?


kommer kunna få ihop ca 16000kr den här sommaren å kanske får mellan 25-30000 för skotern alltså ca 45000kr så kanske köper ny eller ska jag vänta ännu en sommar å få ihop några tusen till, men då skjunker ju v-max lite i pris så vet inte vad jag ska göra ge gjärna tips..
Byt upp dig är mitt råd, du får ändå ingenting för trimmet sedan.