RS Rage

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Som sagt.....

......ingen risk !!!

Har en -05:a själv....kanonskoter......å du får ju dessutom monoshock-boggin. Den lilla kritik som varit mot Rage har gällt ffa den "gamla" ProAction-boggin (inte 100% följsam jämfört med moderna konstruktioner samt att mattan kan rappa vid tung djupsnökörning). Variatorrasslet fixades ju på -05orna via garantin. På -06orna lär det väl vara fixat från fabrik. Motorn är helt underbar, säger bara heeeelt underbar :) Lagom effekt för mitt behov i varje fall, bra vrid, känslan när man ger på ut ur kurvor är skööööön :) Ljudet från trippeln är vanebildande, man vill bara fara och gogasa med den :) Vill man ha mer finns ju lätt tillgång till 200+ hk om man bara slantar upp 35 papp för ett turbokit ;-)

Den tar sig förvånansvärt bra fram i snön, inte som en mountain naturligtvis men ändå. Lätt att bryta runt.

mvh / Matti
 

swedeman

Välkänd medlem
26 jan 2005
106
0
6
Kramfors
www.kramnetkund.se
Tack för omdömet.Verkar som man gjort ett gott val.Nu får man verkligen se fram emot kommande vinter.Börjar man titta runt på allt som finns så blir man ju nästan snurrig i huvet till slut men jag fastnade tidigt för Ragen när jag väl bestämt mig för att köpa en ny!Hoppas nu bara det blir skapligt med snö till vintern.
/Anders
matti skrev:
......ingen risk !!!

Har en -05:a själv....kanonskoter......å du får ju dessutom monoshock-boggin. Den lilla kritik som varit mot Rage har gällt ffa den "gamla" ProAction-boggin (inte 100% följsam jämfört med moderna konstruktioner samt att mattan kan rappa vid tung djupsnökörning). Variatorrasslet fixades ju på -05orna via garantin. På -06orna lär det väl vara fixat från fabrik. Motorn är helt underbar, säger bara heeeelt underbar :) Lagom effekt för mitt behov i varje fall, bra vrid, känslan när man ger på ut ur kurvor är skööööön :) Ljudet från trippeln är vanebildande, man vill bara fara och gogasa med den :) Vill man ha mer finns ju lätt tillgång till 200+ hk om man bara slantar upp 35 papp för ett turbokit ;-)

Den tar sig förvånansvärt bra fram i snön, inte som en mountain naturligtvis men ändå. Lätt att bryta runt.

mvh / Matti
 

mil

Välkänd medlem
5 okt 2004
232
0
16
Norrbotten
Rage regerar

Hade en Ski-Doo MXZ 700 förr, köpte en Yamaha Rage ifjol.

Konstaterar tre saker:

1) Kommer a l d r i g mer att köpa en tvåtaktare.

2) Kommer a l d r i g mer att köpa en maskin med kortare matta än 345 cm

3) Vikt är en siffra på papper, hur den känns att köra (balans, viktfördelning mm) är en helt annan sak. Körde inte fast en enda gång med Ragen på 200 mil. Enormt lättkörd.

När dessutom soppan kostar tolv spänn litern känns det skönt att glida fram med en Yamaha som drar 1,3 liter per mil istället för 2,2 (+ olja) som min MXZ gjorde.

/ Hoppas på snö i december.
 

JesperL

Välkänd medlem
6 sept 2004
156
0
6
41
Ludvika
Håller med på allt... Helt underbar skoter... Mycket lätthanterlig och underbar att köra.
Vill ha snö NU!!! 211 mil blev det i vinter... Får se hur många det blie i år???

// JesperL
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Men sluta jag hade just skurat ren min summit när jag läser detta :)
Jag ha kollat och kolla på Yamahas skotrar och det lutade åt en ny -06 Rage Mountain, men efter lite svätt och städ så insåg jag att den jag hade "dög" fint. Nu läser man i detta forum och blir tills sig igen. Det med soppan är ju det trevligaste sen att ni skriver att dom är sköna/trevliga att köra gör inte detta bättre/lättare. :) Nä man får fan säga upp medlemsuppgifterna här så ni inte lurara in mig i bytarträsket hehe.
Vad får man i inbyte på en Summit som jag har mot en ny Yamaha Rage/Rage Mountain tror ni?
 

mil

Välkänd medlem
5 okt 2004
232
0
16
Norrbotten
Svårt säga om värdet på din Summit, du skrev inte vilken årsmodell det är. Men jag garanterar dig att du a l d r i g kommer ångra dig när du väl satt dig på en lukt- och rökfri Yamma. Läs förresten tester på Yamahas nya 06:eek:r på www.maximumsled.com
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Den är från -99 och ohh ja jag kan ju berätta att jag har fått pris på en -05 Venture TF, lång och luktfri men är sugen på den nya MM skotern från Yamaha. Jag tänkte åka in på Yamahacenter och få ett inbytespris på nya klätterskotern, synd att den inte finns i blått bara. Hur går en Rage i snö går den jämföra med min 345cm 44mm kammar?
 

JesperL

Välkänd medlem
6 sept 2004
156
0
6
41
Ludvika
tycker det är riktigt bra flyt i ragen när man är ute och pulsar i snön... Är nog ganska lik en äldre summit i framkomlighet om inte bättre... En sak är i allafall säker på att du ångar nog inte köpet om det blir något...


Är det någon som ska göra några modifikationer på era rage-maskiner inför denna vinter... Jag ska nog montera på ett burkhandtag och drag... Får se om det blir något mer...

//JesperL
 

the trasher

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
byta summit 670ho -99 mot rage -06. du får garanterat kämpa mer i lössnön, ragen är INTE en lössnömaskin, däremot är den inte dålig i snö för det, men den går inte bättre än summiten din.

däremot lär ragen vara bättre på allt annat men det är ju en annan sak :)
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Jodå, -06 är på G. Var och tittade på RX Warriorn (Attak) hos lokala handlaren i Fredags, och de hade ett gäng kartonger på backsidan som de skulle montera ihop, bla en Vector ER Sp (Nytro), RX1 ER SP (Apex RTX) och RX1 ER GT (Apex GT).
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Var uppe i Lule förra veckan och jobbade väntar på svar från yamahacenter på ett ev. inbyte mot en vector mountain från -05. Sen var jag inne hos handlaren här i sundsvall och kollade på den nya -06 mountain och en rage från -05. -06 mountain är inte lika snygg som den från -05 jag gillar inte styret och saknar den blåa fina yamafärgen. Vi får se om dom ringer från Luleå och lämnar ett bra bud på mellanpengen så kanske det blir en blå fin högkammare :)
Går det klämma på en större matta på en vector eller en rage utan större ingrepp?
 

swedeman

Välkänd medlem
26 jan 2005
106
0
6
Kramfors
www.kramnetkund.se
Var och kollade på Yamaha´s 06- or idag.Min röda RS Rage har kommit och såg mycket lovande ut.Skall hämta den efter helgen.Warriorn såg inte så pjåkig ut heller,vore nåt att ha också.
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
rage/vector mm

Var på Yamahacenter idag och fick inbytespris på en -05 rage och en -06 vektor MM, skall in imorgon och känna lite igen sen bestämma mig. Jag gillar inte styrhöjjaren och färgen på moutainen men mattan är riktigt manlig :) är det nåt mera jag skall tänka på innan jag slår till? Sugen som fan nu måste nog ta släggan för att somna hehe.
 

egoboy73

Välkänd medlem
2 nov 2005
128
0
6
KAlix
Har också köpt en ny Rage, nån som har nåt förslag på var man ska försäkra den, Folksam skulle ha 24000 kr helår..Låter ju int så friskt..